Google představil na své konferenci I/O zlepšováky pro e-commerce
Vývojářská I/O conference pořádaná každoročně Googlem je obvykle plná řady technologických vylepšení, které mají společnosti pomoci upevnit její postavení hegemona digitálního prostoru. Mezi všemi zlepšeními umělé inteligence nezapadly ani ty, co mají pomáhat e-commerce. Pojďme se na ně podívat.
Zásadní je jistě posílení partnerství s e-shopovou platformou Shopify, které usnadní 1,7 milionu obchodníkům lepší přístup k propagaci jejich zboží. „Tato nová spolupráce s Shopify pomůže obchodníkům k tomu, aby byli více nalezitelní skrze vyhledávání, Google nákupy, YouTube, Obrázky Google a další (kanály),“ uvedl Google.
Zjednodušeně jde o to, že usnadní uživatelům narazit na produkty z e-shopů na platformě Shopify do značné míry napříč svými službami. Pomáhat má k tomu tzv. Shopping Graph, který Google představil takto:
„Shopping Graph je dynamický model využívající AI, který rozumí neustále měnícímu se počtu produktů, prodejců, značek, recenzí a především informacím o produktech a údajům o zásobách, které dostáváme přímo od značek a prodejců. A také tomu, jak spolu tyto atributy souvisejí. Vzhledem k tomu, že lidé nakupují přes Google více než miliardkrát denně, Shopping Graph jim to usnadňuje tím, že je spojuje s více než 24 miliardami nabídek od milionů obchodníků napříč webem. Funguje v reálném čase, takže lidé mohou objevovat a nakupovat produkty, které jsou dostupné právě teď."
Shopify není jako e-shopová platforma v Česku tolik rozšířen, ale konference I/O přinesla další vylepšení, z kterých mohou benefitovat vlastně všechny e-shopy světa. U následující funkce zvyšuje šanci na nákup u uživatelů mobilních zařízení s Androidem.
Google vylepšuje online nakupování
Lidé uskuteční víc než miliardu objednávek denně, do kterých je nějakým způsobem Google zapojen. Další vylepšení online nakupování nyní slibuje služba pro rozpoznávání objektů Google Lens a umělou inteligenci.
Bill Ready, který je v Googlu zodpovědný za rozvoj obchodu a plateb, několik dní před konferencí také uvedl v rozhovoru pro CNET, že pandemie vedla k zásadní změně chování spotřebitelů. Podle něj je nepravděpodobné, že by se zákazníci vrátili ke svým nákupním zvyklostem z doby před pandemií. I to je důvod, proč chce Google co nejvíce usnadnit vyhledávání produktů na internetu.
K vylepšení Google využívá data z vyhledávání, a propojuje tak uživatele se značkami i prodejci, kteří odrážejí jejich hodnoty. Například když budou chtít podpořit malé tuzemské podniky. Jak tedy bude vyhledávání produktů fungovat?
Pokud pořídíte fotografii nebo snímek obrazovky s produktem, který se vám líbí, aplikace Obrázky Google (Google Photos) vám nabídne jeho vyhledání pomocí aplikace Lens. Ta uživatelům v podstatě umožní produkt identifikovat a nakupovat přímo z ní.
Google Chrome bude moci připomínat nezaplacený nákupní košík
Na konferenci Google I/O 2021 byly představeny také nové funkce systému Android 12. Jedna z takových funkcí, která přijde do prohlížeče Google Chrome, připomene uživateli všechny nákupní košíky, které zůstaly bez odbavení na různých webových stránkách.
Funkce bude užitečná pro ty, kteří na e-shopu přidali položky do nákupního košíku a omylem zavřeli kartu nebo ji uložili na později. Google Chrome bude brzy schopen tyto nevyřízené košíky rozpoznat a připomenout vám je při otevření nové karty. V případě, že uživatelé nákup stále zajímá, funkce využívá historii prohlížení a všechna data se ukládají lokálně v zařízení.
Nová funkce bude také jako doplněk zobrazovat dostupné slevy na produkty. Google přidá podporu pro propojení věrnostních programů obchodníků s účtem uživatele, aby bylo možné zobrazit nejlepší cenu daného produktu. Zatím nejsou známy žádné informace o zavedení. Google ale na konferenci uvedl, že tyto funkce budou k dispozici už brzy.
Společnost také představila nové nastavení Rychlé odstranění, které odstraní posledních 15 minut historie vyhledávání jediným kliknutím v nabídce účtu Google.
Zdroje: Cnet.com, Money Control,Social Media Today, Google