Google představuje Discovery Ads. Mají potenciál oslovit téměř 3 miliardy uživatelů
Google spouští Discovery Ads. Tento nový formát byl testovaný již v loňském roce a očividně se osvědčil, protože bude nově k dispozici inzerentům po celém světě. Tyto reklamy se budou zobrazovat na YouTube v rámci úvodní stránky a tipů na další sledování videí, dále v rámci sekce Objevit, kam Google vybírá zprávy, které by vás mohli zajímat, a také v rámci záložek Gmailu: Promoakce a Sociální sítě.
Možná jste na inzerci v těchto oblastech ještě nenarazili. Je to z důvodu, že k ní Google přistupuje velmi obezřetně. Sice jsou Discovery Ads k dispozici všem inzerentům, nicméně například do sekce Objevit se dostanou jen reklamy s nejvyšší kvalitou, které jsou nejvíce relevantní pro uživatele.
V tomto případě se Google spoléhá na strojové učení, které rozhodne, kdy uživateli zobrazit Discovery Ad.
Reklamy pro marketéry sociálních sítí
Discovery Ads se inspirovaly u Facebooku a chtějí reprezentovat vizuálně atraktivní obsah, který bude cílit na uživatele podle získaných dat, a nikoliv podle toho, co vyhledávají.
Dle Googlu mohou tyto reklamy oslovit 2,9 miliard uživatelů internetu. A právě toto číslo je ještě vyšší než počet měsíčních aktivních uživatelů na Facebooku (poslední údaj za 1. kvartál 2020 je 2,6 miliardy měsíčních aktivních uživatelů, pozn. red.) . Google se přitom netají tím, že právě inzerenty z Facebooku by chtěl nalákat na Discovery Ads.
Jak založit Discovery Ads
Při tvorbě kampaní zvolíte typ Discovery a následně budete mít na výběr ze dvou možností. Buď carousel s více fotografiemi, nebo klasickou reklamu s jedním obrázkem. Pro zvolení fotografií může Google prohlédnout váš web a vybrat fotografie, které mají požadované rozměry. Případně nahrajete fotografie jiné. Každopádně musí být atraktivní a kvalitní.
Důležitou roli zde budou hrát také kvalitní texty. Bude možné vložit celkem 5 nadpisů a 5 popisů, které bude Google kombinovat. Součástí inzerce bude i výzva k akci, ve které budou k dispozici možnosti typu „Koupit nyní”, „Stáhnout”, „Navštívit web”, a další.
Discovery Ads lze následně cílit podle lokality, publik i demografie (věk, pohlaví, příjem apod.)
Jedná se o automatizovaný typ kampaní. Google zde doporučuje stanovit denní limit takový, který bude alespoň 10× vyšší než zvolená cena za akci. A marketéři by měli počkat alespoň na 40 konverzí, než budou v kampani provádět změny.
Více informací o tomto typu kampaní najdete na Google Ads Help.
Zdroje: Marketing Land, Google