Google se loučí s názvy AdWords a DoubleClick
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Známé názvy služeb Doubleclick a AdWords již brzy budou minulostí. Po 22 letech od spuštění a 11 let od získání reklamní technologické platformy, tak Google přistupuje k rebrandingu svých reklamních nástrojů.
Ředitelka komunikace v Googlu, Chi Hea Cho, uvedla, že je to poprvé za 18 let, co změnili názvy produktů pod novou produktovou řadu. Nástroje v rámci DoubleClick nezmizí, budou rozděleny do tří oblastí nových reklamních nástrojů Googlu. Aktuálně tak dochází tedy ke ztrátě jména a brandu.
Dan Taylor, výkonný ředitel platforem v rámci Googlu, k daným změnám uvedl:
„Zastavíme značku DoubleClick. Jsme přesvědčeni, že tak spojíme ty nejlepší nástroje, které pomohou v optimalizaci reklamních kampaní. Viděli jsme, jak marketéři získávají největší hodnotu z našich produktů ve chvíli, když společně používají reklamy a analytické řešení”.
V této chvíli se reklamní systémy na Googlu dělí celkem na tři oblasti. Jedná se o tyto: Google Ads, Google Marketing Platform a Google Ad Manager. A vypadají následovně:
Google Ads
-
dříve známé jako Google AdWords
-
zahrnuje nakupování reklam v rámci Google.com a dalšího majetku Googlu (YouTube a Google Play) a také na partnerských stránkách a aplikacích
Google Marketing Platform
-
dříve známá jako DoubleClick a Google Analytics 360 Suite
-
pomáhá marketérům nakupovat, plánovat, měřit a optimalizovat kampaně na Googlu
-
představujeme Display & Video 360, které konsoliduje produkty inzerce v reklamní síti společnosti Google
Google Ad Manager
-
dříve známý jako DoubleClick for Publishers a DoubleClick Ad Exchange
-
nástroj pro vydavatele, kteří zpeněžují obsah napříč připojenými televizory, zrychlenými mobilními stránkami a aplikacemi
Jak uvedl Sridhar Ramaswamy, víceprezident reklamy v Googlu, tyto změny jsou souborem řešení pro agentury, inzerenty a vydavatele a nabízí transparentnost a skutečnou hodnotu. Tyto změny mají navíc velmi malý vliv na uživatelskou zkušenost.
Jediná změna v reklamních formátech se bude týkat majitelů malých firem. Tento nástroj nese název Smart Campaigns a bude obsahovat automaticky optimalizované vstupní stránky, kdy se vstupní stránka na web shoduje s reklamou, která tam uživatele přivedla. V letošním roce navíc společnost Google spustí tzv. Image Picker, který inzerentům usnadňuje výběr obrázků pro reklamy.
Tato podpora malých podnikatelů je součástí strategie Googlu, jak si zajistit růst své komunity. Protože, když vzkvétají i ty nejmenší firmy, tak roste celá komunita.
Zmíněné změny inzerenti uvidí již v následujících dnech a týdnech a na programu Google Marketing Live budou 10. července oznámeny nové typy kampaní.