Google už brzo firmám řekne, co v sociálních médiích funguje
Měření sociálních médií je pro obchodníky docela výzva. Opravdu pochopit fungování médií chce totiž porozumět tomu, co se děje na webové stránce i mimo ní. Není vždy lehké určit jaké sociální kanály jsou opravdu hodnotné pro obchod a jaké taktiky jsou nejefektivnější. Nové produkty služby Google Analytics pomohou porovnat jednotlivé sociální sítě a zjistit i konverzní poměr.
Konverze je požadovaná akce, kterou má podle obchodníka uživatel internetu na webu vykonat. Může se jednat o registraci, vyplnění dotazníku nebo třeba o objednávku zboží. Konverzní poměr je pak počítán jako poměr mezi proklikovostí a požadovanou akcí.
Ačkoli sociální média získávají na popularitě a to dost masivně. Klasické webové stránky jsou stále hlavním místem, kam uživatelé internetu chodí nakupovat. Google Analytics přináší pro obchodník sadu sociálních reportů, které mají spojit metriky sociálních sítí a metriky webových stránek.
Konkrétní služba, která už brzy bude v nabídce, je “Conversion Report”. Ta ukazuje konverzní poměr pro každou sociální síť zvlášť a jaký obnos peněz z nich plyne pro obchod. Jednoduše řečeno, budete schopni určit, která sociální síť je pro váš obchod nejvíce hodnotná.
Další službou jsou “Social Sources” - ty ukazují, jak lidé interagují se sdíleným obsahem a jestli se jejich aktivita následně mění do požadovaných cílů. Například, jestli si uživatelé sociálních sítí prohlédli i další stránky. “Activity Stream” zase umožňuje obchodníkům vidět příspěvky, které obsahují jejich URL adresu a tím pádem i zjistit, co si o nich lidé myslí a co šíří na sociálních sítích.
Zdroj: www.entrepreneur.com, www.analytics.blogspot.ca