Google vylepšuje BrandConnect. Navázání partnerství s tvůrci obsahu bude snadnější
Zdroj: Google Blog
Dle Googlu se dá způsob, jakým se dnes lidé baví, shrnout termínem „creative-led entertainment“. Zdrojem zábavy pro obrovské množství z online uživatelů je obsah tvůrců, ne nutně mediálních domů nebo televizních stanic. K jednoduššímu spojeními s nimi má přispět aktualizovaná podoba BrandConnect, platformy pro propojování tvůrců a značek.
Největší změnou je snazší způsob, jak se mohou obě strany najít a propojit. Tvůrci mohou dát jednodušeji vědět, že stojí o spolupráci. V rámci Google Ads si nově marketéři značek zobrazí potenciální příležitosti ke spolupráci v záložce „Partnerství s tvůrci", která obsahuje přehled všech videí zmiňujících jejich brand. Obsah, který tvůrci zpřístupnili pro potenciální spolupráci přes BrandConnect, jde pak snadno podpořit reklamním rozpočtem.
Zdroj: Google Blog
Google k tomu říká:
„Chcete-li začít využívat tyto funkce, propojte existující aktiva s vašimi kampaněmi Google Ads. Poté můžete lépe měřit výkon vašich partnerských reklam. Můžete také vytvářet segmenty publika z organických diváků jakéhokoli sponzorovaného obsahu, který jste vytvořili s daným tvůrcem."
Řada značek má více příležitostí ke spolupracím díky tvůrcům specializujícím se na kratší vertikální formáty, které uplatní na více platformách, typicky na Instagramu, TikToku, ale také v rámci YouTube Shorts. Google navíc značkám, které spolupracují s řadou tvůrců, usnadňuje jejich správu skrze „video linking API“.
Graf výzkumu eMarketer znázorňuje, kým byli v posledních 12 měsísích respondenti inspirováni k nákupu ze sociálně-mediálních platforem. Vede kategorie tvůrců, influencerů a celebrit. Zdroj: eMarketer
Shorts jsou nejrychleji rostoucím typem obsahu na YouTube a generují přes 70 miliard zhlédnutí denně, přičemž širší popularita krátkého obsahu se rozšiřuje i na další formáty YouTube. Pro značky je to příležitost i z toho důvodu, že nedávný výzkum eMarketer potvrzuje, že tvůrci a influenceři mají větší vliv při rozhodování o nákupech než běžná propagace značek.