Groupon posiluje know-how v mobilním marketingu
Akvizice největšího slevového portálu světa v posledních dnech dávají jasný signál – Groupon chce zachytit trend mobilního marketingu a využít ho k zlepšení svých služeb. V pátek 17.2. se v médiích objevila zpráva o tom, že koupil startup Hyperpublic, o den později se stala jeho novou akvizicí společnost Kimba Labs, jež se zaměřuje na mobilní platby.
Hyperpublic sází na geolokační technologie. Hyperpublic je i jméno pro otevřenou databázi lidí, míst a věcí vztáhnutých ke konkrétnímu místu. Úkolem vývojářů je pak z těchto dat vyvinout smysluplné aplikace. Nyní je zřejmé, že to nebude primárně v New Yorku, kde společnost sídlí. Ty nejbystřejší hlavy se totiž přestěhují do kalifornských kanceláří Grouponu. Platforma Hyperpublic pak bude ukončena, její technická podpora končí příští týden, 2. března.
I akvizice Kimba Labs je ve znamení získání technologie a mozků. Chloubami společnosti jsou aplikace na čtení čárových kódů Barcode Hero a mobilní platební aplikace TapBuy. První z nich ukončuje svoje služby k dnešku, 20. února. TabBuy čeká ten samý osud, ale v dosud nespecifikovaném delším časovém horizontu.
Tato aplikace nabízí, podobně jako Groupon, časově omezené slevy. Skupinové slevy platí pro zboží a služby cca 100 značek, aplikace je také schopna zpracovávat platební informace svých uživatelů. „Trofejí“ v tomto obchodu je získání hlavního inženýra Kimba Labs, Andrew Minera, který stál za vznikem Amazon Global – služby, která dovoluje nakupovat na Amazonu mezinárodně.
Celkové poselství je jasné - Groupon chce nabízet slevy i lidem v pohybu, blízko místa nákupu.
Zdroj: www.techcrunch.com