Hedepy ukazuje, jak snadné je začít s psychoterapií. S novu kampaní míří poprvé do televize
Online psychoterapeutická platforma Hedepy zahajuje 4. září rozsáhlou marketingovou kampaň. Jejím hlavním cílem je oslovit lidi, kteří nad terapií přemýšlí, ale z různých důvodů se pro vyhledání vhodného odborníka stále nerozhodli. Hedepy chce zároveň ukázat, že nalezení psychoterapeuta, kterému mohou lidé důvěřovat, je i díky digitalizaci snazší než kdy dřív. Marketingová kampaň bude probíhat do poloviny října, primárně ve formě televizního spotu, se kterým platforma pracuje vůbec poprvé.
Z dat Národního ústavu pro duševní zdraví vyplývá, že se více než třetina lidí v Česku potýká s duševními problémy, které ve větší či menší míře ovlivňují jejich každodenní život. Pouhý zlomek z nich je však aktivně řeší, zbytek dotázaných o něčem takovém pouze přemýšlí. Hlavními důvody bývá ostych si problémy vůbec přiznat a najít někoho, komu se svěřit, mezi ty další patří nejčastěji pochybnosti, zda je vůbec řešený problém natolik zásadní, aby s ním mohl člověk za terapeutem přijít.
Terapie kdykoliv a odkudkoliv – třeba i doma z gauče
Marketingová kampaň platformy Hedepy si klade za cíl ukázat lidem, kteří s terapií váhají, že existuje také online forma psychoterapie, jež by pro ně mohla být řešením. Umožňuje totiž, aby celý proces proběhl na dálku, bez nutnosti dojíždění a v čase, který si člověk sám zvolí. Zároveň úspěšně bojuje se strachem, který klienty od terapie často odrazuje, totiž začít důvěřovat a následně se svěřit někomu, o kom nic neví a s kým mluví vůbec poprvé. Hedepy spolupracuje pouze s ověřenými terapeuty disponujícími adekvátním vzděláním a výcvikem, se kterými se navíc mohou klienti předem seznámit prostřednictvím video medailonků nebo si nechat některého z nich doporučit pomocí párového testu.
„Kampaní cílíme primárně na lidi, kteří se potýkají s nějakým trápením, o pomoci ve formě terapii přemýšlí, ale ještě nejsou rozhodnutí ji vyzkoušet. Snažíme se ukázat, že terapie může být příjemná zkušenost a člověk v jejím průběhu nemusí opouštět prostředí, ve kterém se cítí bezpečně a komfortně, že to jde i online z obýváku. Zároveň informujeme o tom, že klientům dokážeme zajistit odborníka, který jim bude sedět i po lidské stránce,” popisuje kampaň Radek Šnajdr, CMO online psychoterapeutické platformy Hedepy.
Spot na Primě, influenceři i Spotify a TikTok
Hlavním pilířem kampaně je reklamní spot, který poběží na televizní stanici Prima a jehož ústředním motivem je vykreslení mladé ženy, herečky Natalie Golovchenko, v prostředí, ve kterém se cítí bezpečně a uvolněně – ve vlastním obývacím pokoji. Scéna je pak zasazena do situace, kdy si žena z domova volá se svou terapeutkou a zdůrazňuje, že právě díky osobě terapeutky, kterou si mohla předem pečlivě vybrat, nebyly její obavy z terapie naplněny.
Cílem spotu je propojit online terapii s pozitivními emocemi a prolomit určitá tabu, která se s ní stále pojí. Napomáhat k tomu bude také outdoorová reklama ve vozech metra, bannerová kampaň v online prostoru a maximálně využity budou i sociální sítě jako Facebook, Instagram se zapojením vybraných influencerů, či TikTok a YouTube. Součástí bude zároveň i reklamní spot v aplikaci Spotify, kterou v Česku využívají téměř 2 miliony uživatelů.
„Klíčové bylo v kampani správně odkomunikovat službu, tedy online terapii, tak, aby reflektovala potřebu cílové skupiny. Zároveň šlo o to propojit ji s pozitivní emocí, ukázat, že terapie může být příjemná zkušenost a že terapeut může být někdo, kdo je lidský a fajn. Velký důraz jsme kladli také na branding, který je pro mladou značku velmi důležitý. Naplnit všechny tyto „metriky“ nám v procesu tvorby kampaně pomohly pretesty scriptu i výsledného spotu,“ vysvětluje Šnajdr.
Radek Šnajdr. Zdroj: Hedepy
Online podoba kampaně, tedy reklamní spoty na sociálních sítích a bannery napříč internetovým prostředím, bude v Česku k vidění od 4. září do poloviny října. Venkovní reklama ve veřejných prostorech potrvá přibližně o dva týdny méně, končit by tak měla závěrem září. Kromě celkové destigmatizace přístupu k duševním problémům a s nimi spojené péče chce Hedepy prostřednictvím kampaně rovněž navýšit znalost značky jako takové. V reklamním spotu proto klade zvýšený důraz i na dostatečně viditelný branding. Novou kampaň Hedepy připravilo společně s YYY agency a video produkcí Bumerang.film.
„Jsme rádi, že jsme mohli Hedepy znovu pomoci, tentokrát s touto zásadní kampaní. Přeci jen jde o první televizní spot startupu. Kampaň jsme tedy spolu tvořili velmi pečlivě a spot s týmem Hedepy dvakrát testovali a vylepšovali, aby efektivně plnil cíle,” doplňuje ke kampani Martin Zdražil, strategy director YYY agency.
Před zahájením kampaně Hedepy spustilo rovněž vlastní mobilní aplikaci, tzv. terapeuta do kapsy, dostupnou pro systémy Android a iOS. Jejím cílem je přístup k terapii ještě o něco zjednodušit a umožnit tak klientům připojit se k sezení kdykoliv a odkudkoliv.
Tip redakce
„ChatGPT je mrtvý. Toto je 20 AI nástrojů vzniklých tento týden, bez kterých se vaše podnikání nemůže obejít.“
Podobná prohlášení vídáte zejména na LinkedInu zas a znovu. Jenom pravděpodobně nemáte další 3 životy, abyste měli čas něco z toho skutečně ověřit.
Jsme na tom podobně, a i to je jeden z důvodů, proč jsme se v Marketing Journalu spolu s jeho vydavatelem, PR a digitální agenturou Focus, rozhodli uspořádat setkání AI Connect.
Co na něm uvidíte?
5 uznávaných profesionálů z různých oborů, kteří vám v krátkých přednáškách poví, jak jim reálně AI pomáhá v jejich práci a podnikání.
Žádná omáčka ani teoretické debaty o tom, kdy nás AI zahubí.
Žádná etická dilemata.
Prostě jen příklady z praxe.
Buďte u toho!
AI Connect
Kdy: 21. září 2023
Kde: Impact Hub Praha D10
Podívejte se na medailonky řečníků a plné anotace prezentací.
Kupte si vstupenku za zvýhodněnou early bird cenu ZDE.