Heineken USA rozdává na Facebooku a Twitteru pivo zdarma
Pokud je pozvání někoho na pivo dobrým způsobem, jak se seznámit a navázat přátelství, pak si Heineken pravděpodobně udělá v USA hodně přátel – přesněji řečeno facebookových přátel. Alespoň se o to snaží pomocí kampaně, kterou spustila na Facebooku a Twitteru americká pobočka tohoto holandského pivovaru s cílem oslovit nové potenciální zákazníky v Los Angeles, San Francisku, Chicagu a Houstonu.
Reklamní příspěvky na Facebooku a Twitteru vyzývají uživatele sociálních sítí, aby si dali pivo Heineken, Heineken Light nebo Dos Equis na účet samotného pivovaru.
A jak na to? Uživatel, který už smí legálně pít, jednoduše klikne na reklamu, zadá své telefonní číslo a stránka mu pošle na jeho mobilní telefon unikátní odkaz. Po jeho rozkliknutí si pak uživatel může vybrat některý z barů ve svém okolí, ve kterém by si své „pivo zdarma“ vypil nejraději. Při tomto kroku musí mít ale na svém telefonu zapnutou lokalizaci, protože stránka vytváří seznam možných barů právě na základě uživatelovy aktuální polohy.
Propojení reklamy na sociálních sítí s konkrétními podniky ve zmíněných amerických městech umožnila po technické stránce společnost Gratafy. Ta vlastní síť restaurací a barů, které umožňují značkám – včetně restaurací a barů samotných, aby darovaly položky z menu uživatelům sociálních sítí a dalších forem marketingové komunikace firem.
Po zvolení konkrétního baru stránka vygeneruje unikátní trojmístný kód, který se automaticky aktualizuje a mění každých 12 hodin. Uživatel pak jednoduše ukáže kód ve vybraném baru a pivo za něj posléze zaplatí Heineken. Nabídka piva zdarma je samozřejmě časově omezena a smí být využita pouze jedenkrát a jen jednou osobou.
Pivovar uvedl, že se jedná o největší kampaň s rozdáváním vzorků realizovanou na Facebooku. Je to navíc úplně poprvé, kdy Heineken rozdává pivo zdarma také prostřednictvím Twitteru.
„Heineken byl vždycky jedničkou v oslovování zákazníků netradiční cestou a jsme skutečně nadšeni z partnerství se společností Gratafy, která tuto kampaň umožnila realizovat po technické stránce,“ uvedl v prohlášení Ron Amram, Senior Media Director americké pobočky Heinekenu. „Facebook a Twitter jsou místa, kde jsou naši zákazníci nejvíce aktivní. Spojujeme se tak s nimi v jejich nejpřirozenějším prostředí, abychom jim nabídli zdarma Heineken,Heineken Light nebo Dos Equis,“ stojí dále v prohlášení.
Heineken zvolil pro svou kampaň placenou formu příspěvků na Facebooku i Twitteru, díky čemuž je schopen oslovit i uživatele mimo okruh současných fanoušků jeho stránek. Nicméně nabídka je platná pro každého, kdo na daný příspěvek klikne – tedy i pro současné fanoušky. Stejně tak může každý, kdo nabídku využije, tuto akci sdílet na svém vlastním profilu.
Ačkoliv Heineken uvedl, že nabídka bude propagována přímo stanoveným skupinám uživatelů, odmítl sdělit, jaké uživatele konkrétně by chtěl touto kampaní oslovit.
Zdroje: Marketing Land, Marketing Dive