Hlasové vyhledávání od Googlu poráží Siri, ale ne úplně
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Vyhledávání v mobilu na základě hlasových příkazů se zdálo nějakou dobu jako hudba daleké budoucnosti. Ani obyčejné vyhledávání v seznamu kontaktů často nedopadalo podle představ. Pak přišla Siri s krásnými reklamními spoty se Zooey Deschanel a Samuelem L. Jacksonem. Ale funkčnost slibovaná v reklamě se nějak nedostavovala. S konkurencí po boku snad vylepšování půjde lépe.
Google totiž updatoval svoji vyhledávací aplikaci pro iOS a přidal i hlasové vyhledávání. Aplikace uživatelům odpovídá také hlasově. Představuje tak přímou konkurenci pro iPhone virtuální asistentku Siri. S využitím Google Knowledge Graph je také vyhledávací aplikace od Googlu poměrně chytrá. Dokáže odpovědět na otázky o počasí nebo třeba o výšce Sněžky. Porovnání funkčnosti podle reklamních zadání (Zooey test, Google Search App test) provedl Danny Sullivan pro MarketingLand.
Na webové vyhledávání je aplikace od Googlu rychlejší. Siri je ale přímo propojená s ostatními aplikacemi v iPhonu, proto může svým uživatelům nabídnout nejen mapu s vyznačenou cestou k restauraci, ale může rovnou spustit turn-by-turn navigaci. A když si chcete stejně jako Zooey naplánovat úklid na další den, Google začne vyhledávat na webu služby, které dělají domácí úklid. Siri pochopí, že by to mohla být spíše položka, kterou má zanést do kalendáře. Hlasová aplikace od Googlu je pro vyhledávání na síti rychlejší. Siri nejprve zkontroluje, jestli se odpověď na položenou otázku nedá zjistit u partnerských vyhledávačů, až poté se zeptá, jestli má hledat na webu a bere výsledky z Googlu.
V oblasti webového vyhledávání má aplikace od Googlu nad Siri navrch, ale jako asistentka lépe funguje na iPhonu Siri. Umí totiž pracovat s obsahem a jinými aplikacemi, které má uživatel v telefonu. V češtině si na podobnou funkcionalitu u Siri budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Ale Google aplikace by češtinu mohla zvládnout.
Zdroje: www.marketingland.com, www.mashable.com