Hostíte Santu špatně. Značky Pepsi a Oatly ukazují, že nechce Coca-Colu ani mléko

19. 12. 2024 | Petr Michl
To bude v Coca-Cole mrzení. Pepsi nachytala řadu Santů preferujících jejich Pepsi Zero Sugar. „Vědecký“ test obilné alternativy k mléku, Oatly, pak ukázal, že mléko a sušenky si Santa na občerstvení také nepřeje.

Vánoce jsou za dveřmi a na Santu čeká (minimálně v anglosaských zemích) pořádná fuška s rozvozem dárků. K dobrým svátečním zvykům přitom patří dát mu k prázdným punčochám k naplnění dárky či ke stromečku pohoštění. Kampaně značek Oatly a Pepsi nicméně poukazují s pomocí „živých testů“ na to, že to lidé dělají špatně.

Mléko si nech pro kočku


Zdroj: Oatly / Youtube

Obilná alternativa k mléku Oatly vysvětluje, že tradiční kombinace mléka a sušenek už v dnešní době Santa Clause nemůže zaujmout. Aby to dokázala alespoň trochu empiricky, uspořádala dokonce ochutnávku pro profesionální představitele Santů. Ti měli na výběr mezi tradiční nabídkou, nebo obilným mlékem doplněným dezertem croquembouche. Následující video ukazuje, jak to dopadlo.

Ano, kravské mléko a sušenky zůstaly „na ocet“. Respektive 96,774 % Santů dalo přednost ovesnému mléku a dezertu croquembouche. Hnidopiši by jistě mohli namítat, že uspořádání obou možností nebylo úplně standardizované, ale na to se historie neptá.

Oatly se rozhodně špílců vůči mlékárenskému průmyslu nebojí a nedá si pokoj ani na Vánoce. Takto ověřenou preferenci Santů švédská značka využila i venkovní a digitální reklamě.

 

Santové by raději pili Pepsi

Santa Claus je mytickou postavou starou stovky let. Jako růžolící oplácaný pán s bílým fousem a v červeném obleku se ale proslavil až v reklamě Coca-Coly v první polovině minulého století. Dlouholetý soupeř nápojového giganta z Atlanty, Pepsi, se letos rozhodl toto spojení narušit. Nebo spíš upozornit na to, že v praxi postrádá platnost.

Značka Pepsi se v kampani realizované agenturou VaynerMedia vydala na SantaCon v New Yorku, akci, při níž se davy lidí vydávají do barů v kostýmech Santy. A zde provedla svou aktivační specialitu: slepé chuťové testy. Ty prokázaly, že osm z deseti Santů dává přednost Pepsi Zero Sugar.

Součástí této kontra akce bylo také rozdávání plechovek Pepsi Zero Sugar mužům v kostýmu, což pochopitelně vytvořilo řadu příležitostí, jak zachytit kontrast mezi očekávaným spojením Santů s Coca-Colou a novou realitou. A kampaň pochopitelně doplňuje i připravená série fotografií a videí.

Pepsi se do vánoční kontra kampaně letos pustila opravdu s vervou. Její součástí v USA je SMS propagace vyzývající spotřebitele k přechodu na Pepsi s příslibem jedné Pepsi Zero Sugar zdarma. Na to navazuje i „dopis od Santy“ níže.

Jde o vychytralou marketingovou drzost, kterou museli posvětit i firemní právníci. Coca-Cola si jako svůj majetek totiž Santa Clause zcela přivlastnit nemůže a rozhodně jí pak nepatří pánové, co se do jeho kostýmu pouze převlékají. O chytrý positioning se jedná i z toho důvodu, že Pepsi zvolila svou méně kalorickou variantu Zero Sugar. Coca-Cola má také verzi bez cukru, ale nemůže si dovolit bořit víc než sto let starou tradici spojení s jejím originálním nápojem. Pepsi jako značka vyzyvatel takový luxus má a v této kampani ho náležitě využívá.  


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: