I “sexy” značky mají problém přimět své fanoušky k aktivitě
O čem vypovídá počet fanoušků na Facebooku? No, určitě ne o tom, jaká je míra jejich aktivního zapojení. Ta totiž podle průzkumu Ehrenberg-Bass Institutu není nijak slavná. U 200 největších značek na Facebooku je aktivní sotva 1 % všech fanoušků. Přiznejme si však, že pokud vezmeme v úvahu například stránky Coca-Coly, kde je více jak 40 milionů fanoušků, je hodnota tohoto jednoho procenta vcelku závratná. Výsledky vychází ze zhodnocení šestitýdenního zkoumání metriky “mluví o tom”, která počítá aktivitu fanoušků na stránce, tedy každý like, sdílení obsahu či komentář.
Mizivé zapojení lidí na Facebooku se poněkud překvapivě týká i passion brands. Takže i velké světoznámé značky, které kolem svého jména vytvořily auru kouzelného produktu, kde uctívači jeho kultu nadšeně nadskakují už při pohledu na logo, mají v rámci své obrovské fanouškovské základny jen minimální procento aktivních členů
Nike, Harley-Davidson, Porsche nebo třeba Old Spice (tzv. passion brands) byly porovnávány se značkami, které mají na Facebooku největší základny fanoušků. Rozdíl mezi zapojením komunit byl 0,3 % vyšší ve prospěch passion značek. 0,3 % se zdá být minimální rozdíl, ale při převodu na počet fanoušků to třeba u Nike dělá tisíce fanoušků.
A kde se lidé zapojují nejméně a nejvíc? Podle průzkumu se skoro nemluví o cukrovinkách, maloobchodech nebo počítačovém softwaru. Na druhé straně tohoto žebříčku je alkohol, auta a kosmetika. Vliv na to může mít i to, že tyto společnosti mají co říct a dělají pro zapojení svých fandů více než ostatní. Příkladem může být i nový timeline profil společnosti Old Spice.
Zdroj: www.adage.com