IGTV nenaplňuje očekávání. Otevírá se proto i horizontálním videím

27. 5. 2019 | Michl Petr
Vlastní „televize" Instagramu pouze z důrazem na vertikálné video neuspěla. Uživatelé nemusí omezení již obcházet, po roce provozu příchází také podpora videí na šířku.

IGTV odstartovala v červnu 2018, a má tak za sebou již téměř rok provozu. Tento doplněk Instagramu (IGTV znamená Instagram TV či Instagram Television, pozn. red.) se měl stát první platformou dedikovanou pouze pro vertikální videa. Nepodařilo se a nyní se situace mění: videa už nemusí být jen na výšku.

Původně nastavené omezení mělo zaručit odlišnost IGTV od ostatních video platforem. Ve skutečnosti se ale stalo, že ho mnozí uživatelé stejně obcházeli. Přesněji řečeno: sdíleli videa na šířku natočená o 90 % s tím, že si diváci otočí mobil. Pro jiné video tvůrce ale byla tato restrikce důvodem, proč na IGTV vůbec nic nenahrávat. Změna kurzu je pak jistým přiznáním toho, že stávající stav není ideální a větší množství obsahu by mohlo být pro IGTV jenom potřebné.

Instagram ve svém blogu uvádí:

„Naší vizí je ve výsledku vytvořit z IGTV místo pro skvělý obsah bez ohledu na to, jak byl natočen, takže se mohou tvůrci vyjádřit způsobem, kterým chtějí… V mnoha ohledech je otevření IGTV k více variantám než pouze vertikálnímu videu podobné okamžiku, kdy jsme v roce 2015 otevřeli Instagram nejen čtvercovým fotografiím. Umožnilo to rozkvět kreativity a růst engagementu – a věříme tomu, že se to samé stane také s IGTV.“

Stories okopírované od Snapchatu představovali pro Instagram mnohem větší a rychlejší úspěch. Do roka od zavedení měli na 200 milionů denních uživatelů. Aplikace IGTV samostatně příliš neláká. Dle Sensor Tower má dosud jen 4.2 million instalací. Funguje především jako další úroveň Instagramu a nutno dodat, že má pro to otevřená okna dokořán. Instagram krátce po založení IGTV vytvořil funkci, kdy lze ze Stories lákat na dokoukání delší stopáže videa na IGTV. Videa ve feedu Instagramu mohou totiž mít maximálně minutu, na IGTV je horní limit celá hodina.

Část uživatelů tuto možnost využívá. Z diváckého pohledu ale nejde o žádný fenomén. Jedním z důvodů je i to, že v rámci IGTV nefunguje monetizace v podobě reklam u videí. Tvůrci, kteří například fungují primárně na YouTube, nemají důvod svou plnou tvorbu na IGTV přenášet. To ovšem platí stále i po zavedení podpory horizontálních videí. Ze všeho nejvíc je tento krok následováním hlasu rozumu a odstranění omezení, které bylo stejně ve velkém obcházeno.

Kam dál? 



Jaké jsou další změny na Instagramu? Celou řadu jich představila nedávná konference F8. Možnost prodeje již nebude k dispozici pouze značkám, ale budou ji moci využívat i celebrity, influenceři, sportovci, apod. Další z testovaných novinek je darování peněz na libovolnou neziskovou organizaci. Zjistěte více zde

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: