IKEA radí, jak zachránit planetu. Stačí maličkosti
Planeta Země dlouhodobě trpí zásahy člověka. Neustále jsme zahlceni zprávami o znečištění plasty, požárech, tání ledovců vymírání druhů, odlesňování apod. Tyto informace v nás mohou zanechávat frustraci, protože máme pocit, že sami nic nezmůžeme. A právě v tomto okamžiku přichází na scénu řetězec IKEA, aby lidem připomněl, že i drobnými změnami mohou přispět k lepšímu životu kolem sebe a ovlivnit změnu klimatu.
Za kampaní One Little Thing (Jedna malá věc) stojí agentura Rethink a švédský režisér Adam Berg. Příběh se odehrává v lese, kdy žena našroubuje žárovku do svítidla. Současně se začne ptát: „ Jedna malá věc. Co jedna malá věc zmůže? Jenže, co když ta jedna maličkost není jediná?” A jak si pokládá tuto otázku, vidíme řadu dalších lidí, kteří šroubují žárovky. Následně se z lesa přesouváme na louku a do zahrad a k solárním panelům. A vypravěčka se závěrem táže:
„Co kdyby spousta malých věcí mohla vyřešit skutečně velké problémy? Co když ta jedna malá věc není zase tak malá? Co když dokáže změnit svět?”
Kampaň One Little Thing je další z řady kampaní, ve kterých se IKEA snaží přimět lidi k šetrnému chování k přírodě. Na celý spot se můžete podívat níže.
Zajímavostí je, že celé video bylo natočeno na jeden záběr. Kreativní ředitel v agentuře Rethink, Joel Holtby, ke kampani uvedl:
„Natočit video na jeden záběr bylo klíčovou součástí celkové myšlenky. Chtěli jsme podtrhnout sílu jediného aktu, který se přemění v něco mnohem většího.”
Johanna Andrén, vedoucí marketingu pro IKEA Kanada, doplnila, že mnoho jejich zákazníků se obává dopadů klimatických změn na naši generaci i na ty příští. Nicméně se cítí zahlceni, když si uvědomí komplexnost celé situace. Proto je chtěli podpořit a ukázat jim, že když akci dělá více lidí, má mnohem větší dopad.
Kampaň One Little Thing bude spuštěna v Kanadě, Austrálii, Srbsku, Rumunsku a Chorvatsku a kromě zmíněného videospotu zahrnuje i příspěvky na sociálních sítích. Ty prezentují jednotlivé produkty a způsoby, jakými mohou přispět k ochraně životního prostředí. Mezi nimi například možnost používat jednu tašku vícekrát či využívání úsporných žárovek.
Zdroje: Muse by Clio, Adweek
Kam dál?
Řetězec IKEA se tématům ekologie věnuje pravidelně. V loňském roce například spustil kampaň s názvem Lepší svět začíná doma. Kampaň stavěla na spolupráci s influencery, event marketingu, digitální reklamě, OOH a TV spotech a šířila myšlenku, že právě malé změny v našich každodenních návycích mají pro životní prostředí velký význam, pokud je děláme všichni.