IKEA se chce starat o planetu
Snaha společnosti IKEA o zelenější planetu začala odstraněním jednorázových tašek z prodejen. To bylo ale jen na rozjezd, nyní svůj projekt udržitelného rozvoje startují do dalšího kola.
People & Planet Positive má vyjadřovat závazek společnosti ohledně energetické nezávislosti. Cílem je vyrobit takové množství “zelené” energie, aby to pokrylo jejich spotřebu. Téměř dvě miliardy dolarů hodlá švédský výrobce nábytku pro masy investovat do roku 2020 do větrné a sluneční energie. V kratším časovém horizontu pracuje na tom, aby alespoň 70 % z energie, kterou potřebuje k provozu, pocházelo z obnovitelných zdrojů.
Plán People & Planet Positive má pro IKEA několik výhod, kromě záchrany planety je to i emocionálně podpořené pouto se zákazníky a také ochrana firmy a její politiky nízkých cen před zdražováním vycházejícím z vyšších cen energií. V Evropě má několik polí větrných elektráren a v Americe instalovala IKEA na více jak 30 svých prodejen solární zařízení.
Vyvolat dobrý pocit při nakupování jejich produktů se snaží i jiné firmy. Marks and Spencer například vyzývá k recyklování oblečení v rámci kamapně "Shwopping".
Při nákupu v obchodech Marks and Spencer mohou zákazníci donést a vyměnit staré a nechtěné oblečení. Běžně jej totiž lidé vyhazují. Ekologické mánii propadla i společnost Procter & Gamble, která se v rámci vzdělávacího programu “Future Friendly” věnuje každodenním drobným činnostem, které pro planetu mohou znamenat do budoucna změnu.
Zdroj: www.brandchannel.com