Indickou automobilku Tata táhne ke dnu špatné renomé jejích minivozů

6. 12. 2010 | RaTP
Mělo se jednat o průlom v automobilismu třetího světa. Minivozítka indické automobilky Tata nazvaná příznačně Nano se staly objekty zájmu široké veřejnosti dlouho před tím, než v roce 2009 opustila výrobní linky. Teď se však zdá, že jejich doba, kterou trávila na výsluní zákaznické přízně je pryč. Prodeje za poslední měsíce jsou mizerné a v kuloárech se šeptá o tom, že Tata směřuje ke krachu.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Mělo se jednat o průlom v automobilismu třetího světa. Minivozítka indické automobilky Tata nazvaná příznačně Nano se staly objekty zájmu široké veřejnosti dlouho před tím, než v roce 2009 opustila výrobní linky. Teď se však zdá, že jejich doba, kterou trávila na výsluní zákaznické přízně je pryč. Prodeje za poslední měsíce jsou mizerné a v kuloárech se šeptá o tom, že Tata směřuje ke krachu.

Důvodem slabých prodejů má být především nedořešená bezpečnostní otázka vozidel, množící se poruchy a také částečné nasycení trhu. Své také udělala špatně nastavená cenová politika automobilky. Ta původně prodávala základní model za 1675 euro, když však po jeho uvedení na trh zjistila, že je o něj zájem, navýšila tuto cenu na 2345 euro.

Jenže doby, kdy se na prvních sto tisíc vozidel psaly zákaznické pořadníky, jsou dávno pryč. Za celý listopad se tak prodalo pouze lehce přes pět set kusů, což je oproti předpokládaným dvaceti tisícům prodaných vozítek za měsíc skutečně směšné procento. Automobilka odmítá, že by za mizernými prodeji stály technologické problémy produktů. Chyba má být na straně špatné distribuce. Méně hlasitě pak automobilka dodává, že viníkem by mohly být také finanční problémy, ve kterých se z blíže neupřesněných důvodů nachází.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: