Infografika: Brněnský startup Survio slaví první narozeniny
Brno je líhní zajímavých startupů, jedním z nich je rozhodně i Survio, služba zprostředkovávající online dotazníky. Ta nyní oslavila první rok fungování a rozhodla se za ním ohlédnout pomocí infografiky. Nyní je Survio dostupné v 11 jazykových lokalizacích a působí ve 124 zemích na 6 kontinentech. CEO společnosti, Ondřej Coufalík, na nedávném setkání v rámci startupového akcelerátoru StarCube identifikoval jako jeden z faktorů růstu při podnikatelském modelu freemium i to, že nerozlišují v zákaznické péči mezi těmi, co využívají službu zadarmo a těmi, kteří již mají prémiovou verzi. Dále je pak důležité přizpůsobit se specifikům jednotlivých trhů. Například Brazilci prý nechtějí psát emaily a nejradši by pouze volali, Kanaďané pro změnu testují, zdali za službou stojí skuteční lidé třeba otázkami na to, jaké je v České republice počasí.
Survio nabízí přes 500 vzorů dotazníků a zprostředkovalo jejich vyplnění již ve více než milionu případů. Lidé zadávající dotazníky preferují pro respondenty přijatelnější zavřené otázky s jednou správnou odpovědí, ty mají 80 % podíl na všech otázkách, otevřené odpovědi vyžadující napsání textu se vyskytují jen v 17 % případů. Možná i proto jsou otevřené dotazníky dokončené z téměř 44 % a průměrný čas strávený při jejich vyplňování je 4 minuty a 20 sekund.
Otázka: „Kdy zaslat dotazník?" je skoro stejně složitá jako v případě posílání newsletterů. Průměrné hodnoty ale mají ale asi něco společného. Jako nejhorší dny pro odeslání dotazníků jsou uvedeny pátky a soboty, nejlepší jsou pondělky a středy.
Kompletní infografiku si prohlédněte níže:
Zdroj: www.survio.com