Infografika: Jak na sběr e-mailů podle GDPR
E-mailový kontakt je pro nás marketéry jedním z nejdůležitějších osobních údajů, se kterým pracujeme. Adresy na potenciální zákazníky se proto snažíme získat pomocí všemožných, lépe či hůře fungujících, vějiček. GDPR ale některým marketingovým fíglům zatne tipec. Nebo nás (byť možná trošku násilnou cestou) namotivuje k tomu, abychom s nástroji, které používáme, a kontakty, které máme k dispozici, pracovali lépe a efektivněji.
Jak tedy podle GDPR sbírat e-maily, na které budete moct zasílat newslettery?
Nejprve si udělejte jasno v tom, komu můžete newsletter posílat bez jeho výslovného souhlasu a u koho si musíte souhlas opatřit. Do první skupiny spadají především vaši stávající zákazníci. Newlettery ale musí přímo souviset se zbožím, které u vás nakoupili, nebo službou, kterou jim poskytujete.
U všech ostatních musíte mít k zasílání newsletterů jejich dobrovolný souhlas. A tady se dostáváme k jádru pudla – pokud souhlasem podmíníte samotné poskytnutí služby, za dobrovolný se nedá považovat. A třeba takový e-book nebo jiný zajímavý obsah, který vytváříte, se v tomto případě bere jako služba. Dobrá zpráva je, že lidem můžete za souhlas poskytnout nějakou výhodu. Jak si to představit v praxi? Podívejte se na infografiku.