Infografika: Jak nejlépe používat Instagram k propagaci značky
Jednou z nejpopulárnějších sociálních sítí je Instagram s více než 700 miliony aktivních uživatelů měsíčně. S takovýmto vytížením a aktivitou uživatelů se tak stal Instagram pro některé byznysy důležitějším než Facebook. Přidávání fotek, videí a využívání Instagram Stories dává do ruky nástroj, který vypráví příběhy. Možnost lajků, komentářů a posílání zpráv ideálně propojuje značky s uživateli a vytváří si s nimi pouto.
Kdo se ale pod stovky miliony uživatelů skutečně skrývá? Infografika od společnosti Citipost Mail odkrývá důležité informace, které mohou pomoci marketérům při rozhodování o zapojení této sítě do svých kampaní.
Denně zaznamenává Instagram celosvětově aktivitu od téměř 400 milionů uživatelů, 80 % z nich sleduje nějaký byznysový účet. Svůj vlastní účet na Instagramu má však v současné chvíli pouze 48,8 % značek.
Podle údajů agentury GroupM má český Instagram celkem 1,6 milionu uživatelů, z nichž je 55 % žen a 45 % mužů. Nejvíce zastoupenou skupinou jsou uživatelé od 13 do 25 let, jichž je na Instagramu 850 000.
Nejúspěšnější značky dosahují na Instagramu engagement rate 4,21 % na followera. V porovnání s Facebookem jde o 58x větší míru zaujetí uživatelů, a pokud porovnáme toto číslo s Twitterem, tak je to dokonce 120x více. Zhlédnutí sponzorovaného příspěvku na Instagramu vede 75 % uživatelů k akci (až už lajku příspěvku, dání follow nebo návštěvou webu inzerenta). Téměř 2/3 uživatelů také přiznává, že tuto platformu využívá ke zjištění detailů o nějaké službě či produktu.
Často diskutovaným tématem je také pravidelnost příspěvků. Je důležité udržovat pravidelný kontakt se svými fanoušky, nicméně je nežádoucí zahlcovat jejich feed velkým množstvím obsahu. Nejlépe hodnocené značky dávají na Instagram své příspěvky průměrně 4,9x týdně. Využívání hashtagů také pomáhá vyššímu engagementu. Stačí jeden hashtag a tato metrika se průměrně zvyšuje o 12,6 %. Ještě větší vliv na engagement má využívání geotagů, to ho zvyšuje o 79 %.
Uživatelé také slyší na soutěže a dárky. 41 % instagramerů přiznalo, že by kvůli nim sledovalo profil značky a 70 % se již do soutěže zapojilo nebo zapojí, až na nějakou narazí. Do soutěže se nejradši zapojují pomocí oficiálního hashtagu.
Neméně důležitým faktorem k úspěchu byznysového profilu na Instagramu je vytvoření rozpoznatelné image značky a komunikace s uživateli, která je základem pro vytvoření dlouhodobé komunikační strategie značky.
Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže: