Infografika: Muži jsou z LinkedIn a ženy z Pinterestu
Ženy a muži jsou bezpochyby odlišní, také jejich chování na sociálních médiích vypadá jinak. V Americe je na sociálních sítích asi o 10 % více žen než mužů, ale i tak na některých sociálních sítích dominují muži.
Na profesionální síti LinkedIn je obecně více mužů, než žen. V Americe je tento poměr podle infografiky od internetserviceproviders.org v podstatě vyrovnaný. Z 54 % tvoří jeho uživatelskou základnu muži. U nás je ale mužská převaha o dost zřetelnější. Podle dat z portálu quantcast.com, tvoří muži dvě třetiny (66 %) všech českých uživatelů sítě LinkedIn.
Naopak Pinterest byl už od začátku především ženskou doménou. Ženy tvoří 70 % uživatelské základny. Nejoblíbenějšími příspěvky jsou různé tutoriály a také recepty. Tyto typy příspěvků mají o 42 % vyšší proklikovost.
Vyrovnanější stavy jsou například na Facebooku. Kde 49 % tvoří muži a 51 % jsou české ženy. Podle Social bakers je podobně vyrovnané zastoupení obou pohlaví na Facebooku například v Řecku (55:45) a v Hong Kongu (47:53). V Americe dominují ženy na největší sociální síti světa (58 %), ale i na Twitteru. Ženy také pracují se sociálními sítěmi trochu jinak než muži. Například na Facebooku častěji sdílejí obsah a mají více přátel (asi o 8 % více než jejich mužské protějšky). Zajímavé také je, že 80 % žen uvedlo, že je někteří jejich přátelé na Facebooku vytáčejí.
Ženy sdílejí více obsahu na Facebooku a muži zase sledují víc videí na YouTube. Alespoň jedno video denně si pustí čtvrtina amerických mužů. Týdně na tomto videoportálu stráví v průměru kolem hodiny, ženy asi 35 minut.
Zdroje: www.prdaily.com, www.internetserviceproviders.org, www.quantcast.com, www.socialbakers.com
Celá infografika je zde: