Infografika: Psychologie spotřebitelů a objednávkový proces v e-commerce
Co nejvíce ovlivňuje zákazníky při nákupu na e-shopu, co je donutí odejít hned, nebo před dokončením objednávky? 57 % zákazníků odchází ze stránky, pokud musí na načtení čekat více než tři sekundy. Nejen to vyplývá z infografiky společnosti VoucherCloud, která shrnuje, co nutí zákazníky odejít nebo nedokončit objednávku.
První dojem je klíčový. A to i z hlediska rychlosti načítání stránek. Pokud je totiž stránka pomalá a načítá se déle než tři sekundy, 57 % uživatelů z webu odchází a 80 % se už nikdy nevrátí. Neméně důležitý je ale i design webu. Pro skoro 93 % uživatelů je totiž vizuální stránka jedním z nejvíce důležitých faktorů při rozhodování o koupi. Je vhodné do grafiky zapojit výrazná tlačítka s navigací a call-to-action. Zákazníci navíc chtějí vědět, jak daleko jsou v rámci objednávkového procesu. Rozhodně ale platí, že v jednoduchosti je krása.
Není radno podceňovat ani kvalitní produktové fotografie - rozhodnutí o koupi totiž často vychází z prvotního úsudku, který proběhne v rámci první minuty a půl. Pokud e-shop nabízí fotky z více úhlů, případně jiné obrázky, konverzní míra se navíc zvedá až o 58 %. Je ale velmi důležité, aby fotky odpovídaly realitě. Pro čtvrtinu zákazníků je právě produkt neodpovídající obrázku důvodem k reklamaci. Svou roli mají i videa, která ukazují jak produkt funguje, jak se s ním pracuje atd. Každý druhý zákazník se totiž po zhlédnutí takového videa cítí více přesvědčený. 31 % uživatelů pak na základě videa produkt skutečně koupí. Kromě ovlivňování konverzního poměru produktová videa také zvyšují délku strávenou na webu i množství nakoupených produktů. Důležitost videí navíc s každým rokem stále více roste.
Palčivým problémem všech majitelů e-shopů je bezesporu mira opuštění košíku. Podle infografiky opouští e-shop po vložení věcí do košíku až 63 % návštěvníků. Proč? Pro 41 % byly důvodem dodatečné poplatky, které se začaly objevovat v průběhu objednávky. 29 % potenciálních zákazníků opustilo objednávkový proces, když bylo potřeba zaregistrovat se pro uskutečnění nákupu. Například e-shopu ASOS se povedlo snížit míru opuštění košíku na polovinu, potom co přidal možnost nákupu bez registrace. Samotná zdlouhavost procesu a nejasné údaje o dodání donutily odejít 11 % klientů. Ideální objednávkový proces by rozhodně neměl mít více než 5 kroků a měl by obsahovat jasné informace.
Ačkoliv aspektů, které mohou ovlivnit nákup je mnoho, často i malé úpravy, jako je přidání více obrázků, mohou výrazně zlepšit výkon celého e-shopu.
Kompletní infografiku naleznete níže:
Zdroj: The Wall