Infografika: V čem Instagram poráží Facebook
Kam by měly značky směřovat svoje zdroje na sociálních sítích? Vypadá to, že Facebook dosáhl svého maxima, zatímco Instagram je ve fázi rapidního růstu.
Detailní infografika od selfstartr.com popisuje vývoj na těchto dvou sociálních sítí, který je velmi důležitý pro marketéry. Hned první informace poukazuje na rozdílný organický dosah příspěvků. Facebook svými kroky došel od roku 2012 k poklesu organického dosahu o 60 %, zatímco Instagram ve stejném období tento ukazatel zvýšil o 115 %. Reálně to znamená, že v roce 2014 měly příspěvky na Facebooku organický dosah pouze na 4 % fanoušků a na Instagramu na 28 % followerů.
Pouze 32 % uživatelů Facebooku pravidelně reaguje na příspěvky značek, zatímco na Instagramu jich je 68 %. Instagram se může chlubit 58x větším engagementem na uživatele, než jaký má Facebook.
Pro marketéry je Facebook zemí zaslíbenou a využívá ho celých 93 % z nich. I to možná způsobuje, že se jeho uživatelé zajímají o reklamu méně než ti na Instagramu. Obrázkové sociální médium využívá pouze 36 % marketérů, a to jsou navíc údaje z americké studie. V Česku bude jejich podíl ještě menší a naopak o to větší je tu příležitost specializovat se a vyniknout. .
Když značka přidá příspěvek na Facebook, pouze 6 % fanoušků uvidí v průměru tuto aktivitu ve svém news feedu. Instagram stejný druh příspěvků distribuuje k úplně všem followerům značky.
Ve výsledku to znamená, že zaujatý uživatel Facebooku má z marketingového pohledu menší hodnotu ($55), než zaujatý fanoušek na Instagramu ($65).
Kompletní infografiku si prohlédněte níže:
Zdroj: SocialMediaToday