Instagram přidává Shopping tab, záložku s prodejními nabídkami
Instagram chce přinést do své aplikace ještě více příležitostí k prodeji. Nově oznámil, že přidá do sekce Explore záložku pro nakupování. V ní uživatelé naleznou feed nabídek prodejců.
Do sekce Explore přichází denně na 200 milionů uživatelů, kteří chtějí vyhledávat příspěvky často tematicky dle svých zájmů. A nakupování je záliba, které je z pohledu Instagramu potřeba co nejvíce pomoci.
Instagram navíc s uvedením této funkce dovolí prodejcům používat ve Stories stickery, umožní přes ně nakupovat zájemcům přímo z Příběhů. „Když nakupující klepne na produktový sticker, bude nasměrován na stejný produktový detail, jako kdyby klepnul na nákupní příspěvek (shopping post) ve feedu. Tam si bude moci prohlédnout další fotografie produktu, detaily a související zboží, stejně jako link na mobilní stránku firmy proto, aby dokončil nákup,“ popisuje jejich fungování Instagram.
Zdroj: The Verge
U Instagramu existovala dlouho obava, že uživatelé nepřijmou, pokud se stane komerčním. Proto také do této aplikace přišly reklamy dlouho poté, co ji Facebook koupil. Vypadá to ovšem, že tyto obavy byly liché. Dle aktuálních informací od Instagramu na něm používá tzv. „shopping tags“ 90 milionů uživatelů měsíčně. Byznys účty má pak na této platformě na 25 milionů podniků, 2 miliony z nich inzerují s Facebookem.
Instagram se tak opírá do e-commerce, co může. Stories, přes které jde nakupovat, začal testovat letos v červnu. Měsíc předtím se rozhodl rozšířit nabídku a umožní třetím stranám (značkám s Instagram účtem) vytvářet své vlastní filtry, samolepky a další efekty či animace.
Nedávno pak prosákly informace o tom, že dokonce připravuje samostatnou aplikaci, která bude prodejním nabídkám věnována. Přečtěte si o tom více v článku Instagram prý chystá novou nákupní aplikaci.
Zdroje: The Verge, Instagram for Business