Instagram přidává vyhledávání dle klíčových slov
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Dosud bylo vyhledávání na Instagramu omezené na uživatelská jména, hashtagy a místa. Nyní bude možné vyhledávat i dle klíčových slov, které se objevují v popiscích příspěvků.
Co to znamená pro značky? Třeba to, že snaha chytit se do trendy tematických hashtagů nemusí být nutností. Mluvíme především o potřebě dávat 5 variant hashtagu na jedno téma. Popisek s těmi správnými klíčovými slovy by mohl v novém módu fungování k nalezení stačit.
Mluvčí Instagramu prozradil portálu The Verge, že určení pořadí výsledků bude ovlivněno celou řadou faktorů. Algoritmus dopodrobna pochopitelně neodhalil, ale vliv má mít formát obsahu, popisek i čas publikace. K nalezení nejvíce relevantního obsahu pro každého uživatele má pomoci i strojové učení.
Zatím bude ovšem vyhledávání klíčových slov omezeno na „témata obecného zájmu“ a samozřejmě daný obsah musí být v souladu se Zásadami komunity. Andrew Hutchinson z The Verge například dosvědčuje, že mu nejde vyhledat nic na pojmy „vaccines”, „QAnon,” a dokonce ani „Trump” nebo „Biden“. Úplně bez obtíží ale jde vyhledat štěňata, květiny nebo třeba těstoviny. Instagram chce, aby tato nová funkcionalita nebyla zdrojem dalších problémů, a tak v tuto chvíli slouží k vyhledávání nekontroverzních témat. Zatím je vyhledávání dostupné v USA, Kanadě, Velké Británii, v Irsku, Austrálii a na Novém Zélandu. Později by se ale mělo rozšířit i mimo anglosaský svět.