Jak využila reklamní agentura LinkedIn jako nástroj k získání klienta
Jestli je něco v reklamním byznysu těžké, je to především vyhrávání klientů. Agentury dávají do tendrů mnoho energie, a přesto často odejdou s prázdnou. Na rozdíl od výběrových řízení na dodání zboží či stavbu něčeho fyziky hmatatelného, může být navíc jejich know-how ve formě nápadů využito klientem zadarmo, i když si je zadavatelé nenajmou. Ojedinělý způsob, jak o sobě dát vědět klientovi zvolila lokální reklamní agentura Cornett Integrated Marketing Solutions z amerického Lexingtonu.
Tento způsob nazvala „LinkedIn Bomb“. V jeden okamžik poslalo 35 zaměstnanců zprávu na LinkedIn účet ředitelce marketingu fast food řetězce A&W Restaurants, Sarah Blasi. Zpráva měla předmět: „Welcome to Lexington.“ A&W Restaurants totiž právě přestěhovali sídlo své centrály právě do tohoto města. Obsahem jednotlivých zpráv pak byly osobní výpovědi zaměstnanců agentury o jejich vztahu A&W Restaurants. Jedna z nich byla o tom, jak jeden z nich chodil do tohoto podniku s dědou jako dítě, jiná byla od muže, který v něm byl na prvním rande s okouzlující dívkou, jež se později stala jeho manželkou. Celé to byl výstřel do tmy. Lidé z agentury neznali nikoho v A&W Restaurants ani to, jestli hledají novou „reklamku“ (nehledali – pozn. red.).
Zdroj: Flickr / Artgoeshere
Celé toto cvičení jim ale pomohlo získat zaslouženou pozornost. Po pár měsících schůzek mají A&W Restaurants novu reklamní agenturu Cornett Integrated Marketing Solutions. Její odvaha mohla vyvolat i negativní reakci. Sarah Blasi si prý zpočátku myslela, že jí někdo hacknul LinkedIn účet. Celá věc mohla být brána klidně jako nový způsob spamu, ale naštěstí byla originalita oslovení oceněna. Ukázalo se tak, že LinkedIn může být i něčím víc než užitečným nástrojem pro personalisty.
Zdroj: www.mashable.com