Jaký zisk plyne z jednoho příspěvku na Facebooku? Odpověď má nabídnout Adobe Social
Společnost Adobe oficiálně spustila nový balíček marketingových nástrojů Adobe Social, který uživatele láká na lepší měření a porozumění tomu, jak se jim vrací investice vložené do kampaní na sociálních sítích.
Adobe Social umožňuje zjišťovat, kolikrát byla firma zmíněna na Facebooku nebo na Twitteru, kdo jsou klíčoví uživatelé, kteří ovlivňují ostatní, a hlavně dává firmám možnost sledovat, jak velké zisky plynou z jednotlivých aktivit na sociálních sítích. Ať už se jedná o celé kampaně či jednotlivé příspěvky.
Doposud byla společnost Adobe známá hlavně díky svým grafickým programům v čele s Photoshopem. V posledních letech se ale začala orientovat i na oblast online marketingu. Během předchozích tří let skoupila několik společností (Omniture, Auditude nebo Efficient Frontier), jež jí posoužily jako základ pro novou činnost.
Další přidanou hodnotou balíčku Adobe Social je i snadnější zacílení reklamy na konkrétní cílovou skupinu. V rámci Adobe Social budou marketéři schopni také vytvářet aplikace pro Facebook. Ambicí společnosti Adobe bylo vytvořit balíček nástrojů, ve kterém firmy najdou vše, co potřebují pro svůj marketing na sociálních sítích.
První ochutnávku svých nových produktů nabídla společnost Adobe už v březnu na konferenci v Salt Lake City. Beta verze však byla k dispozici jen hrstce vyvolených. To se ale nyní změnilo. Přístup k balíčku Adobe Social odteď mají všichni. Je ovšem nutné dodat, že se jedná o placený software.
Má na vysoce konkurenčním trhu šanci Adobe uspět? U Adobe se domnívají, že ano. V centru jejich služby je totiž měření zisku, který online marketingové aktivity společnostem přináší. Důraz je v současnosti kladený na počet fanoušků, lajky a sdílení, ale ani jeden z těchto údajů neudává, kolik peněz pomohla nová facebooková kampaň společnosti získat. Adobe Social se zaměřuje na návratnost investice. Tvrdí, že umí určit, který uživatel Twitteru pomohl společnosti zvýšit příjmy jen díky tomu, že retweetoval nabídku, a nezáleží zde vůbec na tom, jestli má 100 nebo 1000 followerů. Pokud o svých schopnostech marketéry přesvědčí, může i změnit přístup v nahlížení přínosů sociálních sítí.
Zdroje: www.mashable.com, www.allfacebook.com