Jsou tu Facebook Shops, e-shopy z byznys účtů na Facebooku a Instagramu
V posledních měsících začalo z nutnosti digitalizovat mnoho podniků, které do té doby prodávaly jen ze svých kamenných prodejen. Těžily z toho e-shopové platformy, jako jsou Shoptet či Shopsys, v zahraničí například Shopify. I pro Facebook a jeho Marketplace jde o zajímavé období, ale nyní přichází s novinkou, která má podnikům nabídnout o úroveň lepší prezentaci: Facebook Shops.
Jde o e-shopy integrované s FB stránkami a s byznys účty na Instagramu, které by měly nabídnout zákazníkům vynikající zážitek zejména v mobilním prostředí. Facebook uvádí jako velkou výhodu integraci komunikace se zákazníky skrze WhatsApp, Messenger nebo Instagram Direct.
Vzhled bude téměř totožný na Facebooku a Instagramu. Níže naleznete porovnání, vlevo je Instagram, vpravo FB. Jakákoliv změna, kterou v Shopu uděláte, se projeví okamžitě na obou platformách.
Mark Zuckerberg slibuje snadný přístup do e-shopů z FB Stránek i z byznys účtů na Instagramu, to samé platí pro možnost prodávat v živých přenosech. Ty se už nyní využívají například k představení nových produktů, možnost nákupu bez odcházení z platformy je logickým vylepšením. Na Instagramu bude bonusem objevování prodejních nabídek v sekci Explore.
Pro Facebook je nejrelevantnější americký trh, to ostatně vidíme v tom, jak se rozjíždí platební metoda Facebook Pay. Zatím tomu odpovídá i výčet partnerů pro Facebook Shops z řad e-shopových platforem, které by měly zákazníkům usnadnit integraci e-shopů s Facebook Shopem. Jsou jimi Shopify, BigCommerce, WooCommerce, Channel Advisor, CedCommerce, Cafe24, Tienda Nube a Feedonomics. Už nyní ale mluví Mark Zuckerberg o službě, která má být ryze globální. Facebook Shops tak budou doufejme brzy i u nás.
Více detailů vám poví sám Zuckerberg v následujícím videu. Další informace o nové službě naleznete i na blogu Facebook for Business.