Kampaň využívá šoku z atentátu na Donalda Trumpa a vyzývá k prevenci násilí se zbraněmi

20. 8. 2024 | Petr Michl
Ne každý má takové štěstí jako Donald Trump. V USA zemře denně po zásahu střelnou zbraní v průměru 12 dětí. Organizace Artist for Action na to upozorňuje kampaní s dětmi s obvazy ucha jako měl exprezident na prvním veřejném setkání po neúspěšném atentátu na jeho osobu.

 

Aktuální republikánský kandidát na pozici prezidenta USA Donald Trump byl 13. července obětí neúspěšného atentátu během předvolebního setkání ve městě Butler v Pensylvánii. De facto zázrakem z něj vyváznul jen s uchem škrábnutým kulkou. Bohužel další člověk z publika stojící za ním zemřel. Během několika dní této hrozivé události se bývalý americký prezident objevil s obvazem na uchu. A právě to inspirovalo umělecký kolektiv Artist for Action jako hlavní motiv kampaně k omezení volného nošení střelných zbraní určitého typu a jejich snadné dostupnosti v USA.

Současný stav resultuje ve světovém srovnání k bezprecedentnímu výskytu střelby na školách. Proto také kampaň vzniklá ve spolupráci s agenturou Neon využívá jako hlavní postavy svých printových reklam děti. Spojen se střelbou v Butleru je učiněno s pomocí bandáže ucha a claimem:

Ne každý má takové štěstí

Pod logem AFA je pak výzva: „Udělej víc pro prevenci násilí spojeného se zbraněmi," a odkaz na web artistforaction.com.

 

Je v USA štěstí, když na vás nikdo nevystřelí?  Není to nadsázka přitažená za vlasy. Každý den v USA zemře v důsledku násilí se zbraní 12 dětí a dalších 32 je postřeleno a zraněno. Podle organizace Gun Violence Archive byl rok 2023 pravděpodobně nejsmrtelnějším rokem v historii násilí páchaného střelnými zbraněmi, v USA během něj docházelo v průměru k více než jedné masové střelbě denně. A ani v roce 2024 tona zvrácení trendu příliš nevypadá.

Děje se tak přitom pod demokratickým prezidentem, který sliboval zpřísnění zbraňové legislativy. To se částečně skutečně děje, minimálně v ohledu nutnosti dělat přísnější kontroly profilu nakupujících nebo nutnosti registrací prodejců zbraní. I tak je to evidentně málo a případné vítězství Donalda Trumpa by velmi pravděpodobně další zpřísňování zbraňové legislativy zastavilo, nebo dokonce napomohlo zvrácení dosavadních mírných pokroků.

I proto kolektiv Artist for Action, který zahrnuje i vysokoprofilové umělce typu Petera Gabriela, Sheryl Crow nebo Billie Eilish, přichází s kampaní upozorňující na toto téma. Loni se i výše jmenovaní podíleli na sérii koncertů „Artist for Action to Prevent Gun Violence“. Vizuály k této aktivizační kampani reagující na událost, která má už nyní místo v amerických učebnicích historie, byly vytvořené s pomocí umělé inteligence. 

 

Kam dál?

Bývalý prezident Národní střelecké asociace (zkratka NRA), David Keene, myslel, že pronáší cvičný proslov k prázdné scéně připravené k oslavě maturantů. Ve skutečnosti mluvil ke třem tisícům prázdných bílých židlí, na které absolventi nikdy neusednou, protože byli zastřeleni ve škole. Podívejte se na nejslavnější kampaň organizace Change the Ref nazvanou Ztracená třída (The Lost Class)

Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: