Kolik má LinkedIn aktivních uživatelů v EU a v České republice

4. 11. 2024 | Petr Michl
LinkedIn říká, že má v česku přes 2 miliony uživatelů. Kolik se ale na něj přihlásí každý měsíc, případně jaká je jejich průměrná frekvence návštěv? To jde konečně vyčíst ze zprávy, kterou je LinkedIn povinen posílat Evropské unii.


Zdroj: LinkedIn

Mezi vedlejší efekty toho, že LinkedIn vlastní Microsoft, patří i to, že je obtížné dostat se ke skutečně podrobným informacím o výkonu sociální sítě pro profesionály. To se nyní mění díky povinným reportům, které musí Microsoft za LinkedIn předkládat EU dle ustanovení Aktu o digitálních službách (DSU).  

A to se hodí, protože dosud jsme se od akvizice Microsoftem v roce 2016 dozvídali kusé informace, v posledních letech zejména neustále se opakující zprávy o rekordním engagementu bez podrobnějších detailů.

Mezi ten pro marketéry nejdůležitější bývá počet aktivních uživatelů. Jen otevření účtu a vyvěšená pracovní zkušenost velkého množství lidí ještě nezavdává příčinu pro spuštění reklamní kampaně, která se je budou snažit dostihnout během jejich používání sociální sítě. A i to se dá nyní z dat poskytnutého z reportu pro EU odvodit. Podívejte se na tabulku níže.


Zdroj: LinkedIn

Měsíčně aktivní uživatelé

  • EU má 51,9 milionů uživatelů LinkedInu, co se přihlásí alespoň jednou měsíčně.

  • Česká republika jich má 700 tisíc.

 

Zajímá nás pochopitelně, jak často během měsíce na platformu chodí. Bohužel metriku „denní uživatelé“, o kterou se dělí například Meta, nemáme. Něco jako „průměrný počet návštěv za měsíc na aktivní uživatele“ jde ale dovodit, z počtu odhlášení z profilu během měsíce.

Průměrný počet měsíčně odhlášených návštěv

  • V EU se v průměru odhlásí 192 milionů 800 tisíc.

  • V ČR je těchto odhlášení 2,5 milionu.

 

Průměrný počet měsíčně odhlášených návštěv na (měsíčně) aktivního uživatele:

  • EU (3,71)

  • ČR (3,57)

 

Z aktuální Microsoftem poskytnuté infografiky si lze odvodit, že v Evropě — zahrnující i Velkou Británii s 40milionou uživatelskou bází — je 184 milionů uživatelů. Těch měsíčně aktivních v EU je tedy necelá třetina — tedy cca 2 ze 3 uživatelů na LinkedIn pravidelně nechodí.


Zdroj: LinkedIn

Kdybychom stáhli stejnou míru zapojení na globálně deklarovanou „více než miliardu uživatelů“, dostaneme se na 280 milionů aktivních uživatelů. Samozřejmě z pohledu marketéra je cenné, že je můžete zasáhnout na základě profesního zaměření, pozice nebo seniority. Je ale potřeba počítat s tím, že většina z lidí s účtem na LinkedIn tam příliš často nechodí.

Zdroj: LinkedIn

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: