Kolik má LinkedIn aktivních uživatelů v EU a v České republice
Zdroj: LinkedIn
Mezi vedlejší efekty toho, že LinkedIn vlastní Microsoft, patří i to, že je obtížné dostat se ke skutečně podrobným informacím o výkonu sociální sítě pro profesionály. To se nyní mění díky povinným reportům, které musí Microsoft za LinkedIn předkládat EU dle ustanovení Aktu o digitálních službách (DSU).
A to se hodí, protože dosud jsme se od akvizice Microsoftem v roce 2016 dozvídali kusé informace, v posledních letech zejména neustále se opakující zprávy o rekordním engagementu bez podrobnějších detailů.
Mezi ten pro marketéry nejdůležitější bývá počet aktivních uživatelů. Jen otevření účtu a vyvěšená pracovní zkušenost velkého množství lidí ještě nezavdává příčinu pro spuštění reklamní kampaně, která se je budou snažit dostihnout během jejich používání sociální sítě. A i to se dá nyní z dat poskytnutého z reportu pro EU odvodit. Podívejte se na tabulku níže.
Zdroj: LinkedIn
Měsíčně aktivní uživatelé
- EU má 51,9 milionů uživatelů LinkedInu, co se přihlásí alespoň jednou měsíčně.
- Česká republika jich má 700 tisíc.
Zajímá nás pochopitelně, jak často během měsíce na platformu chodí. Bohužel metriku „denní uživatelé“, o kterou se dělí například Meta, nemáme. Něco jako „průměrný počet návštěv za měsíc na aktivní uživatele“ jde ale dovodit, z počtu odhlášení z profilu během měsíce.
Průměrný počet měsíčně odhlášených návštěv
- V EU se v průměru odhlásí 192 milionů 800 tisíc.
- V ČR je těchto odhlášení 2,5 milionu.
Průměrný počet měsíčně odhlášených návštěv na (měsíčně) aktivního uživatele:
- EU (3,71)
- ČR (3,57)
Z aktuální Microsoftem poskytnuté infografiky si lze odvodit, že v Evropě — zahrnující i Velkou Británii s 40milionou uživatelskou bází — je 184 milionů uživatelů. Těch měsíčně aktivních v EU je tedy necelá třetina — tedy cca 2 ze 3 uživatelů na LinkedIn pravidelně nechodí.
Zdroj: LinkedIn
Kdybychom stáhli stejnou míru zapojení na globálně deklarovanou „více než miliardu uživatelů“, dostaneme se na 280 milionů aktivních uživatelů. Samozřejmě z pohledu marketéra je cenné, že je můžete zasáhnout na základě profesního zaměření, pozice nebo seniority. Je ale potřeba počítat s tím, že většina z lidí s účtem na LinkedIn tam příliš často nechodí.
Zdroj: LinkedIn