Konkurenční boj železničních dopravců s sebou přinese výrazné objemy reklamy
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Nejen na kolejích mezi Prahou a Ostravou to bude v nejbližších letech pravděpodobně pěkně žhavé. Po žlutých expresech RegioJet společnosti Studen Agency se na tuto trasu podle informací deníku E15 chystá také další privátní železniční dopravce. Má jím být Rapid Expres finanční skupiny Aakon Capital. A jak se zdá, myslí to se svým vstupem na trať kolem roku 2012 vážně. Podle zpráv, které deník E15 přinesl, má již tento dopravce zajištěno pět osobních vlaků od společnosti Stadler. Zda již zahájil jednání o přidělení kapacity trati však není jasné.
Kromě nesporně pozitivního vlivu konkurenčního boje na kvalitu poskytovaných služeb by se mělo uvolnění železničního trhu projevit také na objemech reklamy, kterou s sebou soupeření přinese. A to se netýká pouze trati mezi Prahou a Ostravou. Kolem roku 2013 a 2014 by měly soukromé vlaky brousit kolejnice také na dalších lukrativních trasách - například mezi Ostravou a Olomoucí, Prahou a Ústím nebo Ústím a Chebem.
"Stačí si uvědomit, jakou cílovou skupinu budou dopravci oslovovat," uvádí marketér Petr Kučera. "Jedná se o množinu statisíců, později dokonce milionů cestujících. To už komunikačním a reklamním agenturám 'pár korun' přinese - nehledě na multiplikátory oproti běžným objemům, které s sebou přinese konkurenční boj."