Křišťálová Lupa 2014: Projektem roku je Dámejídlo.cz

21. 11. 2014 | Petr Michl

V pražském Divadle Archa byly včera večer slavnostně uděleny ceny ve 14 kategoriích ankety Křišťálová Lupa 2014 – Cena českého Internetu. První příčku v kategorii Projekt roku obsadilo DámeJídlo.cz, osobností roku se stal Josef Šlerka a nejlepší Marketingovou inspirací je facebookový profil Jaromíra Jágra.

Křišťálová Lupa 2014 – Cena českého Internetu, každoročně pořádaná serverem Lupa.cz, už má své vítěze. Vítězové 9. ročníku v celkem 14 kategoriích převzali svá ocenění na dnešním slavnostním vyhlášení v Divadle Archa. Rozhodla o nich svým hlasováním odborná porota a internetová veřejnost.

"Jsem přesvědčen, že díky našemu hlasování podstatná část z více než 110 nominovaných projektů získá nové uživatele, zákazníky nebo diváky, protože Křišťálová Lupa nadále poskytuje výborný rozcestník po tom nejlepším, co se na českém Internetu děje," shrnuje jeden z hlavních cílů ankety Ján Simkanič, ředitel společnosti Internet Info.

Nejvýznamnější ocenění Projekt roku udělila odborná porota službě na online objednání a rozvoz jídla DámeJídlo.cz. Osobností roku se stal Josef Šlerka. Porota neměla jednoduchou volbu v kategorii E-commerce inspirace, kde udělila první místa rovnou dvě a to projektům Liftago Taxi a Rohlík.cz. Dvě ocenění putují i do společnosti Seznam.cz, její Mapy.cz se umístily na nejvyšší příčce v kategoriích Mobilní služba, kde obhájily loňské prvenství, a Nástroje a služby. Své vítězství z loňských oceněných obhájilo i několik dalších projektů: cenový srovnávač Heureka.cz, zpravodajský portál iDNES.cz a veřejně prospěšná služba Potraviny na Pranýři. Anticenu letos odborná porota udělila českým operátorům za nerozvoj mobilního internetu. Zvláštní cena serveru Lupa.cz letos udělena nebyla.

PŘEHLED VÝSLEDKŮ

Hodnocení odborné poroty:

  • Anticena: Čeští operátoři za nerozvoj mobilního internetu
  • E-commerce inspirace: Liftago Taxi a Rohlik.cz
  • Globální projekty českých tvůrců: Keboola
  • Marketingová inspirace: Jaromír Jágr na Facebooku
  • Obsahová inspirace: Kancelář Blaník na Stream.cz
  • Osobnost roku: Josef Šlerka
  • Projekt roku: DameJidlo.cz

Hlasování veřejnosti:

  • Internetové obchodování: Heureka.cz
  • Mobilní služba: Mapy.cz
  • Nástroje a služby: Mapy.cz
  • One (wo)man show: Menu domu
  • Veřejně prospěšná služba: Potraviny na Pranýři
  • Zájmové weby: Živě.cz
  • Zpravodajství: iDNES.cz

Anketa Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu je pravidelným hlasováním veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější a nejzajímavější projekty, služby a osobnosti české online scény. Letošní ročník je devátým v pořadí. Za dobu své existence se anketa stala tradiční a významnou událostí roku v oblasti českého internetu.

Níže uvádíme kompletní pořadí v kategorii Marketingová inspirace:

1. Jaromír Jágr na Facebooku

Hokejová rodina. Není nutno představovat. Skoro půl milionu fanoušků, které může Jaromír Jágr posílat po českém internetu. Naposledy takhle podpořil crowdfundingový projekt Balage Band.

2. Marketing festival

Velká akce plná zahraničních spíkrů. Takhle zaměřený festival tu dlouho nebyl. A k tomu v Brně. Sraz marketingových expertů i fanoušků se v moravské metropoli vydařil a letos bylo na co navazovat.

3. Brašnářství R. Tlustý (Facebook)

Poctivá dílna to zkouší zostra na Facebooku. Jak skloubit práci rukama s digitálními médii dokazuje právě brašnářská dílna.

4. Čilichili

Má cenu představovat? První firemní časopis, který si lidé chtěli kupovat. Na webu se rozjela copywriterská parta ještě víc a klidně konkuruje i podobným komerčním projektům.

5. United Islands na HitHit.cz

Otevřít novou hlavní scénu v Kinského zahradě? Proč ne, ale musíme si to nechat zaplatit fanoušky. Letošní nápad Davida Gajdečky získal na crowdfundingovém serveru HitHit 1,7 milionu korun.

6. Živá bannerová kampaň Magnesia na iDNES.cz

On-line reklama nemusí být jenom nudný banner. Magnesia zkusila oživit stránky zpravodajského serveru zábavnými bublinami, které komentovaly aktuální dění.

7. Tomášovy křížalky

Tomáš už má počítač, ale nechce svých necelých patnáct tisíc fanoušků na Facebooku zklamat. Projekt proto stále žije.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: