LinkedIn představil nové nástroje pro virtuální nábory
Současná koronavirová epidemie výrazným způsobem ovlivnila celou řadu pracovních pozic. To stejné ovšem platí i pro nábory zaměstnanců. Osobní pohovory byly nahrazeny virtuálními a LinkedIn proto představil nové způsoby, jak usnadnit personalistům a zájemcům o zaměstnání, aby se propojili skrze video.
Video odpovědi
Personalisté mohou vyzvat kandidáta, aby připravil video odpověď na konkrétní dotaz. Budou tak následně moci zhodnotit nejen komunikační schopnosti daného člověka, ale i jeho sebeprezentaci. Zmíněné otázky vychází z předem připraveného seznamu. Jedná se o klasické dotazy typu „Povězte nám více o sobě” či „V čem je vaše největší síla”.
LinkedIn k této funkci uvedl:
„Jakmile obdržíte žádost o pracovní místo, můžete vyzvat vybrané uchazeče, aby zodpověděli dvě otázky ze seznamu. Kandidáti si následně mohou vybrat, zda své odpovědi odešlou prostřednictvím rychlého záznamu videa nebo písemně.”
Jako potenciální budoucí zaměstnavatel tedy můžete kandidáta požádat o zaslání video odpovědi, nicméně ten tuto variantu nemusí zvolit. Ne každému je příjemné se prezentovat pomocí videa, a proto je tato možnost volitelná.
Trénování online prezentace
LinkedIn si je vědom, že se lidé nemusí cítit komfortně během interview, a proto spustil nástroj, který jim má alespoň trochu pomoci. Konkrétně se jedná o automatizovaný nástroj pro pracovní pohovory. Ten umožní lidem, aby natočili sami sebe během toho, co budou zodpovídat nejčastější dotazy personalistů. Následně jim umělá inteligence nabídne zpětnou vazbu. V ní například zmíní, jestli byla během videa použita výplňová slova, kterým frázím je lepší se vyhnout, jestli člověk mluvil příliš rychle či pomalu apod.
Tento nástroj tak může být pro mnohé velmi užitečný. Ne každý se cítí příjemně při komunikaci na kameru, nicméně díky možnosti se nejprve nahrát a získat zpětnou vazbu, mohou lidé dle libosti trénovat a získat větší sebedůvěru.
Oba výše zmíněné nástroje jistě najdou své uplatnění, obzvláště v současné sobě, kdy se řada pracovních pohovorů přemístila právě do online prostředí. Mohou být ovšem praktické i v budoucnu. Mnoho firem aktuálně zjišťuje, že není vždy potřebná osobní přítomnost zaměstnanců a externí práce, která je pro společnosti mnohdy ekonomicky výhodnější, by mohla být i nadále na vzestupu.
A právě v těchto, a nejen těchto případech, můžou pracovní pohovory na LinkedIn najít své uplatnění.
Zdroje: LinkedIn, Social Media Today