LinkedIn testuje rozdělení feedu po vzoru Instagramu. Umožní uživatelům uniknout od nechtěného obsahu

6. 3. 2025 | Michl Petr
Navýšení interakcí a také lepší přehled o tom, co se děje v okruhu lidí, na kterých vám více záleží. Takové dopady může mít plánovaná změna. LinkedIn testuje verzi feedu, u které máte pod kontrolovou zdroje, z nichž vám bude sociální síť doporučovat obsah.

O tom, že se LinkedIn „facebookizuje“, se mluví už několik let. Zhruba stejnou dobu, co každý kvartál Microsoft při vyhlášení ekonomických výsledků hlásí, že jím vlastněný LinkedIn opět dosáhl rekordní úrovně engagementu. S narůstajícím objemem se ovšem nyní sociální síť pro profesionály inspiruje spíše Instagramem.

Testuje totiž rozdělení feedu na dva.

 „Neustále experimentujeme s novými funkcemi pro naše členy – včetně možností, jak mohou kontrolovat obsah svého feedu. Nové záložky v horní části feedu jsou testem, který umožňuje filtrovat zobrazovaný obsah," potvrdil test Linkedin.

Testovaná funkce zavádí dvě nové záložky:

  • Vše

  • Moje síť

„Vše“ („All“) bude výchozí a odpovídá současnému feedu LinkedInu. „Moje síť“ („My network“) zobrazí pouze obsah od vašich přímých kontaktů a lidí a stránek, co sledujete.

LinkedIn zkoušel testovat feed „Discover“ před 2 lety, kdy nabízel širší výběr záložek s rozdělením na „Top“, „Videos“, „Newsletters“ a „Events“. Nový test je jednodušší a přidává pouze záložku „Moje síť“.


Zdroj: LinkedIn

Cílem nového rozdělení je usnadnit uživatelům přístup k obsahu od jejich známých. LinkedIn má totiž ověřené výzkumem, že uživatelé nejvíce reagují na obsah sdílený lidmi, které znají. Statisticky je také pravděpodobnější, že se zapojí do příspěvků svých současných i bývalých kolegů.

Výsledkem dané změny může být navýšení interakcí a také lepší přehled o tom, co se děje v okruhu lidí, na kterých vám více záleží. S větším objemem obsahu se totiž děje to samé jako na Facebooku nebo Instagramu: je mnohem větší pravděpodobnost, že ve feedu přebije dosah novinek od vašich známých a přátel aktuálně trendující příspěvek. V případě LinkedInu přitom nepůjde nejspíš o a priori o zábavné video, ale spíše o obsah někoho, kdo vám chce potenciálně prodat své služby nebo produkty. Obvykle jde tedy o užitečnější příspěvky, často dobře sepsané ghoswritery, ale lidský rozměr sociální sítě se tím ztrácí o to více.

Tím neříkáme, že tuto funkci bude používat většina uživatelů. LinkedIn totiž jako primární nastavení ponechá režim „Vše“, kde má větší vládu na obsahem, který zobrazuje.

Změna oproti běžnému algoritmickému feedu


Zdroj: Marketing Journal / LinkedIn

Další novinkou je odebrání možnosti řazení příspěvků s pomocí třídícího („Sort“) filtru v desktopové verzi.S ním jde příspěvky seřadit dle času publikace. Tato změna se ovšem netýká (zatím) Česka. Sociální síť pro profesionály danou změnu vysvětluje takto:

„LinkedIn už při doporučování obsahu zohledňuje čas zveřejnění příspěvků, proto jsme zjednodušili uživatelskou zkušenost tak, aby odpovídala mobilní aplikaci. [...] Členové ve Velké Británii, Evropském hospodářském prostoru (EHP) a Evropské unii (EU) si stále budou moci organizovat svůj feed podle nejnovějších příspěvků. Změna se týká uživatelů mimo tyto regiony, kteří na desktopu filtr řazení již neuvidí."

Na oslabení možnosti třídění příspěvků asi není nic pozitivního. LinkedIn tvrdí, že je nový přístup zaměřený na mobilní aplikaci.

LinkedIn plánuje testovat novou strukturu feedu po dobu pěti týdnů, aby získal zpětnou vazbu, než rozhodne o dalším postupu.

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: