LinkedIn zabíjí užitečné formáty. Zmizí profilová videa, linky ve fotografiích a carousely
LinkedIn se rozhodl k poměrně překvapivému kroku. Poslat do propadliště dějin formáty, které donedávna nabízel svým uživatelům a které měly svou jasnou užitečnost nebo alespoň nesly její nemalý příslib: profilová videa, linky ve fotografiích a videích a carousely.
Tuto novinu oznámil některým z top tvůrců sítě profesionálů skrze zprávu, ve které říká:
„Díky vaší neocenitelné zpětné vazbě jsme zjistili, že některé naše nástroje pro tvorbu neusnadňují vaši schopnost sdílet všechny vaše úžasné zkušenosti a expertizy s vaší komunitou. Jedná se o carousely, profilová videa a možnost vkládat linky do obrázku nebo videa vašich příspěvků. Od 26. června tedy tyto nástroje odstraníme, ačkoli vaše aktuální příspěvky bude stále možné zobrazit."
Na Twitteru ji sdílel známý spotter změn v sociálních médiích, Matt Navarra.
LinkedIn is killing several creation tools on June 26th
— Matt Navarra (@MattNavarra) June 16, 2023
Features being removed:
- Carousels
- Profile videos
- Link stickers for images + videos pic.twitter.com/UbFoX5pL1M
Profilová videa
Profilová videa dostupná klikem na místo, kde má většina lidí svou fotografii, LinkedIn doporučoval uživatelům jako prostor, kde mohou objasnit výslovnost svého jména, ale zároveň objasnit svou profesní nabídku a dodat trochu té „člověčiny“, kterou psaný profil nepředá. Dá se ale říci, že se jednalo o funkci využívanou od zavedení v roce 2021 jen zlomkem uživatelů.
Linky na fotografiích a videích
Mrzet mohou ovšem linky na fotografiích a videích. LinkedIn totiž podobně jako jiné sítě začal omezovat dosah příspěvků s linky vedoucími na obsah mimo jeho síť. Fotografie mají dosud dosah větší, a v nich vnořené linky představovaly mix obou přístupů (dle zkušenosti autora tohoto článku) s o něco lepším dosahem než klasické příspěvky s linkem. Ukázku můžete vidět níže.
Svou inspiraci tento formát jistě bral z „link stickers“ v rámci Instagram Stories. A to bohužel i v tom, že ho šlo nastavit pouze v mobilní aplikaci, nikoliv na desktopové verzi LinkedInu. Možná i to přispělo k tomu, že formát nebyl využíván tak výrazně. K dispozici byl ovšem poprvé od srpna minulého roku, k mnoha uživatelům se ale dostal o mnoho později.
Carousely
Ještě méně pochopitelným rozhodnutím je ukončení carouselů, které byly jakousi obdobou extrémně populárního (a nadále zůstavájícího) formátu slide deck. Pro něj musíte vytvořit sérii slidů ve formátu PDF, carousel byl jinou interaktivnější možností, jak vyprávět příběh sérií vizuálů bez toho, abyste se museli pustit do tvorby PDF.
Carousel Ads LinkedIn v nabídce stále má. Zdroj: LinkedIn
Jeho ukončení je překvapivé i z toho důvodu, že nešlo o formát, který by měl za sebou plný globální roll out a mnoho uživatelů si ho nemělo šanci vyzkoušet.
Jedním z možných vysvětlení, které si mezi sebou vykládají někteří nespokojení LinkedIn tvůrci, je to, že si LinkedIn chce ponechat carousely jako čistě reklamní formát, který přitáhne svou atraktivitou více inzerentů.
|