L'Oréal s pomocí augmentované reality a digitální asistentky přiblíží své produkty zákaznicím
Společnost L'Oréal chce zákazníkům poskytnout nové zkušenosti v oblasti krásy. Poté, co kosmetické firmy jako Rimmel London a Estée Lauder již spustily své aplikace založené na augmentované realitě, i L'Oréal přišel s vylepšenou novinkou. Během festivalu Cannes Lions představil digitální asistentku, kterého plánuje oficiálně spustit ke konci letošního roku. Tato nová služba má pomáhat lidem s otestováním kosmetiky a poskytnout jim lepší posouzení toho, co jim bude slušet. Za použití augmentované reality a živého vysílání se chce společnost dostat do domovů svých zákaznic a poskytnout jim osobní zkušenosti s make-upem.
Dle firmy L'Oréal si již brzy budou moci první zákaznice rezervovat schůzku s digitální asistentkou a kosmetickou poradkyní v jednom. Ta je provede možnostmi kosmetiky a poskytne jim užitečné rady. Tedy bude poskytovat stejné služby jako kosmetická poradkyně v kamenné prodejně, jen tentokrát bude vše digitální.
Pomocí augmentované reality si tak zákaznice budou moci například vyzkoušet, jak by konkrétní odstín rtěnky vypadal na jejich rtech, jestli by jim slušelo výrazné oční líčení, apod. A na tomto základě jim asistentka následně doporučí konkrétní produkty. Následně si zákaznice mohou daný produkt objednat, případně si s digitální asistentkou domluvit další schůzku, aby se následně s produktem naučily správně zacházet.
Vzhledem k tomu, že s ročními příjmy ve výši 28 miliard dolarů, je L'Oréal největším světovým výrobcem kosmetiky, není divu, že hledá nejrůznější cesty, aby si tuto pozici udržel. Již v roce 2014 tato francouzská společnost spustila aplikaci Makeup Genius, která je virtuálním simulátorem jejích produktů. Tato aplikace získala i lokalizovanou reklamu pro český a slovenský trh se Celeste Buckingham.
Aplikace Makeup Genius kromě okamžitého nákupu produktu umožňuje například i sdílení na sociální sítě (protože chcete, aby vám ostatní řekli, jestli vám to sluší). Nicméně nová verze, která by měla být spuštěna ještě letos, přinese řadu rozšířených informací, o kterých bude L'Oréal průběžně informovat.
Lubomira Rochetová, hlavní vedoucí digitálního marketingu v L'Oréal, k celému projektu uvedla:
„Snažíme se vytvořit stejný vztah, jaký mají zákaznice s poradkyní krásy přímo na prodejně. Digitální asistentka jim rozumí, má více zkušeností s make-upem a baví se s nimi skutečně detailně, aby jim mohla dát osobní doporučení. Přesně tohoto chceme docílit pomocí augmentované reality”.
Toto spojení kosmetické značky a augmentované reality je možné díky skutečnosti, že se L'Oréal v loňském roce spojil se startupem ModiFace, který se specializuje právě na AR.
Podle Rochetové L'Oréal plánuje tuto virtuální zkušenost rozšířit do 65 zemí a v počátcích bude digitální asistentka k dispozici s produkty NYX Professional Makeup.
V posledních 5 letech společnost L'Oréal prodělala digitální změnu, v roce 2017 například 38 % jejích investic byla právě do digitálního marketingu. Jak uvedla Rochetová, L'Oréal se snaží být tam, kde jsou jeho zákazníci. Kromě televizního a printového obsahu, tak firma začala vytvářet i atraktivní obsah pro Instagram, Snapchat a Facebook.