Marketing Festival doplnil program o žáka Davida Ogilvyho

4. 2. 2020 | Petr Michl
Víte, proč reklamy obvykle nestojí za nic? Prozradí vám to Drayton Bird. Muž, který má za sebou víc celosvětově úspěšných kampaní než všichni předchozí řečníci Marketing Festivalu dohromady.


Zdroj: Marketing Festival

Mnoho konferencí se snaží ulovit 1 až 2 hlavní hvězdy, co mají nalákat diváky, a pak ve snaze sehnat ty nejlepší řečníky povolí. Organizátoři Marketing Festivalu to mají jinak. Jejich dnešní zkompletování line-upu třemi novýmii řečníky je příjemným překvapením.

Drayton Bird o tom, proč jsou naše reklamy většinou na houby.


Zdroj: Marketing Festival

Nejvíce z nových řečníků září Drayton Bird. Skutečný veterán reklamního průmyslu, který byl jedním z posledních žáků samotného Davida Ogilvyho. Sám pak zastával pozici Vice Chairman and Creative Director pro všechny pobočky Ogilvy & Mather Direct mimo USA. Údajně má za sebou víc celosvětově úspěšných kampaní, než všichni předchozí řečníci Marketing Festivalu dohromady. 

Jaký byl David Ogilvy a co se od něj můžete naučit? Drayton Bird vám prozradí, jak se potkali a v čem byl Ogilvy naprostým unikátem. Ukáže vám i unikátní klip, na kterém David předává své znalosti svým podřízeným. Jeho přednáška se bude jmenovat “Proč jsou naše reklamy většinou na houby“. 

 

Držitelé Pulitzerovy ceny o soukromí na internetu


Zdroj: The Privacy Project

Stuarta A. Thompson a Charlie Warzel píšou pro názorovou sekci The New York Times o technologiiích a oba jsou držitelé Pulitzerovy ceny. Jsou jedněmi z tvůrců ambiciózního počinu The Privacy Project, který si klade za cíl zmapovat pochybné aktivity obrovských firem na poli soukromí spotřebitelů a dopadů současných kauz na reklamní průmysl. Nejen s nedávnou kauzou českého Avastu to je více než důležité téma.

 

Ana Milevic o budoucnosti bez reklam


Zdroj: Marketing Festival


Napadlo vás někdy, že když budou všechny formáty reklam vtíravé přes snesitelnou míru, lidé si je prostě vypnou? V USA se to v digitálním prostoru děje skoro u čtvrtiny uživatelů. Potřeba informovat spotřebitele o našich produktech zůstává.

Jak z toho ven? Dokážeme vůbec zasáhnout naše zákazníky s tím správným sdělením ve správný čas? A jak se z honby za desetinnou čárkou můžeme vrátit zpět k efektivnímu storytellingu? Právě o tom bude hovořit Ana Milevic, zakladatelka agentury Sparrow Digital.

 

Připomeňte si i dosud známé řečníky

Les Binet a Peter Field

Les Binet a Peter Field jsou autory knihy The Long and the Short of it: Balancing Short and Long-Term Marketing, která ukazuje, že honba za ROI ve smyslu snahy o co nejlevnější možnou konverzi je krátkozraká. Když vám odumře brand, je vaše skvěle zacílená online reklama prostě jen další nabídka nerozeznatelná od stovek jiných, které se třeba zrovna daří nebo nedaří v bitvě o viditelnost na displejích potenciálních zákazníků. Právě vyvažování dlouhodobých kampaní s cílem budovat značku a vypálit vaší propozici lidem do mozku a těch, které mají prodat teď a tady, bude pravděpodobně hlavním poselstvím jejich společné řeči.

 

Tom Goodwin

 

„Mou prací je myslet, mluvit, psát a umožnit, aby se nově možné skutečně stalo. Pohybuji se na průsečíku marketingu, technologie a byznysu,“ říká Tom Goodwin na LinkedIn, kde ho sleduje 700 tisíc lidí. Tento uznávaný autor zároveň zastává pozice executive vicepresident a head of innovation ve společnosti Zenith, kde se snaží o to, aby implementovali z technologie jen to, co dává smysl. Ač je odborníkem na nové technologie, v rozhovoru s Janem Kosterou říká, že ještě docela nedávno vydělávaly velké značky ohromné peníze díky kampaním tvořeným nejlepšími agenturami, kdy finální schválení kreativy podlehlo přísnému oku životního partnera klienta a bodem navíc bylo, když se to líbilo lidem v rámci focus groups. A také se svět nezbořil. Dnes jsme naopak posedlí „evidence based“ přístupem, kdy se marketéři dostali do role, kdy musí obhajovat daty de facto jakékoliv své rozhodnutí . Dle Goodwina je ale skvělá kreativita jako umění, tedy něco neměřitelného a těžko odhadnutelného. O to paradoxnější je, že Zenith si dal přízvisko The ROI Agency. Je zřejmé, že Tom Goodwin v ní nezastává roli proponenta vyzkoušení každé nové technologické novinky. Je hlasem rozumu, který se nebojí klást nepříjemné otázky. A jistě nějaké zůstanou v hlavě i vám po jeho přednášce.

 

Helen Edwards

Je podobně jako Mark Ritson akademička se zaměřením na marketing, která zároveň působí jako konzultant pro obrovské brandy. A mimochodem je také jeho „lítou soupeřkou“. V Making a Marketer se Jan Kostera ptá Ritsona: „Kdo je váš největší nepřítel a proč je to Helen Edwards?“ Ten pak vypráví příběh, jak odcházel jako sloupkař za lepšími podmínkami z časopisu Marketing Magazine do Marketing Week. Přitom doporučil Helen jako svou náhradu. Ta od té doby za své sloupky získala několikrát ocenění od britské The Press Association, zatímco Ritson ostrouhal. Její expertíza ale není jen v psaní. Zkušenosti má ze stavění velkých značek pro společnosti, jako jsou Johnson & Johnson, Avon, BBC Worldwide. Na Marketing Festivalu tak můžete čekat elegantní dámu z Londýna, která ale může zatřást vaším náhledem na vaši práci podobně jako poněkud vulgární profesor marketingu ze Sydney.

 

Vikki Ross

 

Přítomnost této dámy na pódiu Marketing Festivalu potěší především všechny copywritery. Denně totiž bojuje za srozumitelnější marketing i copywriting a nesnáší slogany, které by běžným lidem nikdy v životě z úst nevypadli. Šéfovala copy největším společnostem zábavního průmyslu v Evropě (Sky a Virgin Media), pracovala pro ITV, Body Shop, Sainsbury’s, Tesco či rebrandovala řetězec Paperchase… A na tyto zkušenosti se můžete těšit ve velmi energické přednášce.

 

Dan Petrovic

Dan Petrovic se jako jediný z dosud zmíněných řečníku ve filmu Making a Marketer neobjevil. Jeho specializací je totiž SEO specialista a patří mezi nejvyhledávanější experty v oboru. Na Festival přiveze vyčerpávající studii pracující s unikátními daty z českého trhu a přitom nabídne komplexní pohled na search a očekávaný vývoj v tomto odvětví.

 

Poznamenejte si do kalendářů datum 23. a 24. dubna. Lístky seženete na stránkách Marketing Festivalu.

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: