Marketing Festival Online má dotočeno. Představuje finální lineup
Spousta změn, nejistota kolem formátu konání samotné akce a hodně plánování. I tak se dá shrnout průběh organizace sedmého ročníku Marketing Festivalu Online, který kvůli koronavirové pandemii letos proběhne online a výjimečně na začátku září. Představí přední světové experty z různých oblastí marketingu.
„Už za necelý měsíc proběhne tento v mnoha směrech výjimečný ročník Marketing Festivalu a jsem nesmírně rád, že jsme s celým týmem dokázali i přes všechny překážky najít formát, který zčásti nahradí fyzickou akci, původně plánovanou na konec dubna,“ říká Jindřich Fáborský, zakladatel Marketing Festivalu, jedné z nejprestižnějších oborových akcí v Evropě.
Letošní Marketing Festival Online se bude konat 3. a 4. září ve dvou zhruba pětihodinových blocích, během kterých se budou střídat předtočené přednášky speakerů s live-streamovanými Q&As s vybranými řečníky. Prostřednictvím unikátního online formátu na svém webu nabídne Marketing Festival ty nejzajímavější osobnosti z řad světového marketingu.
„Spousta akcí při přesunu do online prostředí sahá ke streamingu videohovorů s řečníky. To je sice z hlediska organizátorů určitě nejlehčí řešení, je ale zároveň nefér ke všem ostatním – řečníci takto velmi neradi přednášejí a lidé, kteří už tak tráví většinu své práce na Zoomu, jsou z podobného formátu po hodině otrávení, ať už je obsah sebelepší. Produkce profesionálně natočených, titulkovaných přednášek je sice stonásobně náročnější, ale věříme, že to festivalové publikum ocení a budou se k nim rádi vracet,” říká Honza Kostera, který šéfoval produkčnímu týmu a výrazně se podílel na novém online formátu Marketing Festivalu.
Finální line-up řečníků sedmého Marketing Festivalu
Právě produkční obtíže znemožnili natočit přednášky se třemi původně plánovanými osobnostmi. Scházet budou SEO specialista Dan Petrovic, bojovnice za srozumitelnější copywriting Vikki Ross a odbornice na branding a „úhlavní nepřítel Marka Ritsona“, Helen Edwards.
Zastoupí je Rob Estreitinho, Zoe Scaman a Richard Shotton. Jejich představení najdete v medialoncích finální sestavy Marketing Festivalu níže.
Les Binet a Peter Field
Les Binet a Peter Field jsou autory knihy The Long and the Short of it: Balancing Short and Long-Term Marketing, která ukazuje, že honba za ROI ve smyslu snahy o co nejlevnější možnou konverzi je krátkozraká. Když vám odumře brand, je vaše skvěle zacílená online reklama prostě jen další nabídka nerozeznatelná od stovek jiných, které se třeba zrovna daří nebo nedaří v bitvě o viditelnost na displejích potenciálních zákazníků. Právě vyvažování dlouhodobých kampaní s cílem budovat značku a vypálit vaší propozici lidem do mozku a těch, které mají prodat teď a tady, bude pravděpodobně hlavním poselstvím jejich společné řeči.
Dave Trott
Kreativní ředitel, copywriter a autor knih Predatory Thinking a One Plus One Equals Three, který stál u zrodu reklamních agentur Gold Greenlees Trott, Bainsfair Sharkey Trott a Walsh Trott Chick Smith a v roce 2004 získal D&AD President's Award za celoživotní přínos v reklamě.
Tom Goodwin
„Mou prací je myslet, mluvit, psát a umožnit, aby se nově možné skutečně stalo. Pohybuji se na průsečíku marketingu, technologie a byznysu,“ říká Tom Goodwin na LinkedIn, kde ho sleduje 700 tisíc lidí. Tento uznávaný autor zároveň zastává pozice executive vicepresident a head of innovation ve společnosti Zenith, kde se snaží o to, aby implementovali z technologie jen to, co dává smysl. Ač je odborníkem na nové technologie, v rozhovoru s Janem Kosterou říká, že ještě docela nedávno vydělávaly velké značky ohromné peníze díky kampaním tvořeným nejlepšími agenturami, kdy finální schválení kreativy podlehlo přísnému oku životního partnera klienta a bodem navíc bylo, když se to líbilo lidem v rámci focus groups. A také se svět nezbořil. Dnes jsme naopak posedlí „evidence based“ přístupem, kdy se marketéři dostali do role, kdy musí obhajovat daty de facto jakékoliv své rozhodnutí . Dle Goodwina je ale skvělá kreativita jako umění, tedy něco neměřitelného a těžko odhadnutelného. O to paradoxnější je, že Zenith si dal přízvisko The ROI Agency. Je zřejmé, že Tom Goodwin v ní nezastává roli proponenta vyzkoušení každé nové technologické novinky. Je hlasem rozumu, který se nebojí klást nepříjemné otázky. A jistě nějaké zůstanou v hlavě i vám po jeho přednášce.
Rob Estreitinho
Rob Estreitinho je brilantním stratégem, jehož jméno je spojeno se značkami Cadbury, Universal Music Group, Adobe či Kia, rozkryje výzvy, kterým marketéři dnes čelí a představí možnosti, jak se s těmito výzvami vypořádat. Chcete se připravit na jeho způsob přemýšlení? Poslechněte si s ním podcast Sweathead with Mark Pollard.
Richard Shotton
Řečníky letošního ročníku Marketing Festivalu doplní i další jméno – je jím Richard Shotton, autor světově uznávané knihy The Choice Factory, která se pohybuje na pomezí behaviorální psychologie, reklamy a marketingu.
Drayton Bird
Skutečný veterán reklamního průmyslu, který byl jedním z posledních žáků samotného Davida Ogilvyho. Sám pak zastával pozici Vice Chairman and Creative Director pro všechny pobočky Ogilvy & Mather Direct mimo USA. Údajně má za sebou víc celosvětově úspěšných kampaní, než všichni předchozí řečníci Marketing Festivalu dohromady.
Jaký byl David Ogilvy a co se od něj můžete naučit? Drayton Bird vám prozradí, jak se potkali a v čem byl Ogilvy naprostým unikátem. Ukáže vám i unikátní klip, na kterém David předává své znalosti svým podřízeným. Jeho přednáška se bude jmenovat "Proč jsou naše reklamy většinou na houby
Zoe Scaman
Zakladatelka strategického studia Bodacious, Zoe Scaman, se ve své přednášce zaměří na nové a neokoukané způsoby využití komunikačního kanálů a možnosti story-tellingu, které značky často sami nevidí. Díky zkušenostem napříč obory, jako jsou brand consulting, entertainment strategy či vývoj nových produktů, nabídne zajímavý vhled do toho, jak dělat propagaci značky jinak.
Anna Milicevic
Napadlo vás někdy, že když budou všechny formáty reklam vtíravé přes snesitelnou míru, lidé si je prostě vypnou? V USA se to v digitálním prostoru děje skoro u čtvrtiny uživatelů. Potřeba informovat spotřebitele o našich produktech zůstává.
Jak z toho ven? Dokážeme vůbec zasáhnout naše zákazníky s tím správným sdělením ve správný čas? A jak se z honby za desetinnou čárkou můžeme vrátit zpět k efektivnímu storytellingu? Právě o tom bude hovořit Ana Milevic, zakladatelka agentury Sparrow Digital.