Měl by se Facebook bát Pinterestu?
V Americe se virtuální nástěnka Pinterest v září poprvé umístila mezi padesátkou nejnavštěvovanějších stránek. Počet unikátních měsíčních uživatelů se vyšplahal na 25 milionů. Na Facebook na čtvrté příčce se 150 miliony unikátních uživatelů sice ještě nedosáhne, ale má velmi slušně našlápnuto.
Podle společnosti Convertro má Pinterest vyšší zisky za proklik než Facebook. Convertro navíc předpověděla, že Pinterest v letošním roce dosáhne alespoň 40% podílu na nákupech přes sociální sítě. Na začátku roku 2011 měl Pinterest na prodejích přes sociální sítě jen 1% podíl, o rok později už to bylo 17 %. A to je dost význačný nárůst, který je navíc na úkor největší sociální sítě. Podíl na zisku u Pinterestu neustále stoupá, u Facebooku ale dochází k poklesu.
V oblasti e-commerce má Pinterest navrch. Také v mobilní verzi se mu podařilo vytvořit intuitivní a dobře fungující aplikace. Nejlépe dopadla aplikace pro iPad, přes kterou se na Pinterest dostává 55 % veškerých mobilních uživatelů. Aplikace pro iPad se dokonce vyhoupla na první místo v App Store hned v první den svého uvedení na trh.
Měl by se Facebook bát? Možná ano. Pinterest je totiž ještě pořád na začátku. Spuštěn byl v roce 2010, v červnu roku 2011 byl počet měsíčních uživatelů kolem 600 000, letos v září to bylo již zmíněných 25 milionů měsíčních uživatelů. Facebook sice dosáhl úctyhodné mety miliardy uživatelů, ale nyní se bude spíše zaměřovat na to, jak na existujících uživatelích více vydělávat, než jak nasbírat ještě více.
Zdroj: www.forbes.com