Messenger firmám umožní chatovat se zákazníky, kteří nejsou přihlášeni k Facebooku
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Facebook se snaží vycházet firmám vstříc. Už v roce 2017 proto přišel s novým zákaznickým Chat Pluginem, který umožňoval, aby zákazníci kontaktovali firmu na jejích stránkách pomocí Messengeru. Tento plugin však vyžadoval, aby byli přihlášeni na své facebookové profily. A to se právě teď mění.
Předchozí verze pluginu pro chat dobře fungovala pro menší firmy, které si nemohly dovolit na své stránky implementovat robustnější řešení. Ale pro zákazníky už to taková výhra nebyla. Ti, kteří si nepamatovali své heslo na Facebook, nebo navštívili stránku z jiného zařízení než ze svého, nemohli s danou firmou chatovat. Když chtěli svůj dotaz dané společnosti položit anonymně, nebylo to možné.
Chatujte bez přihlášení
S aktualizovaným pluginem to ale konečně půjde. Zákazníci budou moci napsat firmám bez ohledu na to, zda jsou přihlášeni ke svým osobním profilům na Facebooku nebo ne. Budou si moci zvolit „pokračovat jako host“. Firma zase může využívat všechny nástroje, které Messenger nabízí, i když bude spravovat chat s anonymními zákazníky.
Generální ředitel společnosti BlendJet Ryan Pamplin k tomu dodává:
„To, že s námi zákazníci mohou otevřeně komunikovat, jim dává pocit jistoty od fáze prohlížení produktu, až po jeho objednávku. Všimli jsme si, že zákazníci, kteří s námi v průběhu chatují, troj až čtyřnásobně pravděpodobněji nakoupí. Díky pluginu pro chat můžeme oslovit ještě více zákazníků, což nám ztrojnásobilo prodeje.“
Snadná integrace na stránky
Vývojáři mohou zajásat. Přidat nový Chat Plugin na stránky svých klientů jim totiž nedá tolik práce.
„Z vývojářského pohledu je snazší přesvědčit firmu, aby využila nabídku live chatu, který je k dispozici všem jejím zákazníkům. Firmy vidí, že jsou prodeje navázány na Messenger. Navíc mohou na svých stránkách či Facebooku využívat plugin pro chat bez dalších finančních nákladů. A to, že se dá chatovat bez nutnosti přihlášení ke svému Facebooku, vše hodně usnadňuje,“ říká k tomu Soma Toth, zakladatel společnosti Recart.
Firmy s facebookovou stránkou si nový plugin pro chat nainstalují na pár kliků.
Nový atraktivní design
Facebook se nechal slyšet, že když testovali nový vzhled chatu, tak měli o 45 % více zákaznických konverzací než před redesignem. Otázkou však je, zda toto navýšení nepřičítat spíše než novému vzhledu pandemii, kdy lidé obecně nakupovali mnohem více online.
Přestože má nový plugin pro chat tu výhodu, že je svázán s největší sociální sítí, konkurence jako ZenDesk nebo Zoho je neúprosná. Tato robustnější řešení nabízejí více funkcí a detailnější propojení s CRM systémy a analytikou. Ale nejsou zadarmo. A kvůli tomu menší společnost pravděpodobněji sáhne po řešení od Facebooku.
Zdroje: TechCrunch, Facebook