Muzikál Naháči láká velké i malé inzerenty

19. 4. 2011 | KaS
Divadelní muzikál Naháči pracuje s konceptem viruální návštěvy divadla, kdy sedí jedotliví diváci nejen v divadle, ale také u svých monitorů

Logo interaktivního muzikálu

Divadelní muzikál Naháči pracuje s konceptem viruální návštěvy divadla, kdy sedí jedotliví diváci nejen v divadle, ale také u svých monitorů a online sleduj představení, do kterého mohou i aktivně zasahovat. Muzikál je navíc koncipován tak, aby bylo možné využít reklamního prostoru, který se stává součásti představení. Více v tiskové zprávě k připravovanému představení.

Třicet představení v holešovické Pyramidě. Každé shlédne 850 diváků v sále a řádově vyšší počet uživatelů, sledujících představení u svých počítačů. A nyní si představte, že dostanete šanci oslovit všechny svojí reklamou. A to pěkně nevtíravě, přirozeně, neboť vaše reklamní sdělení se stává součástí děje.Možná že to zní až příliš dobře, ale právě tyto možnosti nabízí tvůrci interaktivního multimediálního muzikálu Naháči tuzemským i globálním inzerentům. Uzavřít chtějí desítky kontraktů. Pokud se jejich předpoklad splní, budeme v říjnu pravděpodobně svědky nové formy divadla, která způsobí malou revoluci jak mezi diváky, tak mezi inzerenty.

Co jsou to Naháči

Na úvod je třeba přiblížit, s jakým formátem vůbec přichází Naháči dobýt Českou republiku. Tento interaktivní multimediální muzikál, jak ho produkční tým nazývá, vychází z principů laterny magiky - klasickou divadelní formu obohacuje o audiovizuální prvky. Tím však přesah Naháčů do virtuálního světa nekončí. Naprostou novinkou je totiž skutečnost, že muzikál aktivně pracuje s online komunitou. Každé představení v kamenném divadle bude po zaplacení „vstupenky“ premiovou SMS možné shlédnout také ve virtuálním auditoriu. Internetoví diváci budou mít možnost pozorovat představení optikou patnácti různých kamer a aktivně vstupovat do děje svými komentáři a reakcemi. V rámci virtuální lóže pak budou probíhat „videohovory“ s dalšími přísedícími, každé představení také nabídne diskusní panel pro všechny online diváky. Díky systému nejrůznějších výhod a bonusů pro internetové diváky (online komunita dostane například šanci nasadit svoji tvář na anonymní virtuální postavy) tvůrci předpokládají, že každé představení shlédnou na svých monitorech tisícovky osob. A kde je takovýto objem diváků, tam se samozřejmě otevírá velmi zajímavý prostor pro inzerenty.

Reklamy představení na míru

Tvůrci mají výchozí situaci dokonale připravenou. Reklamy k Naháčům totiž ze své podstaty patří. „Reklamu a vůbec komercionalizaci celého vystoupení jsem zakomponoval již do knižní předlohy,“ uvádí Slávek Boura, producent muzikálu. „Reklamy, přestože budou přímočaré, by tedy neměly působit rušivě, vtíravě a vytržené z kontextu. Naopak – do našeho představení se skvěle hodí. S jejich pomocí chceme demonstrovat, jaký mají vliv na naše rozhodování, naše názory a jak se s jejich záplavou, která je typická pro skutečný i virtuální svět umíme vypořádat.“ Přestože se Naháči nebudou uzavírat žádnému inzerentovi a budou se snažit vyjít vstříc opravdu všem, Boura přiznává, že výběr konkrétní podoby reklamních sdělení projde přísným schvalovacím procesem. „Neznamená to, že bychom se apriory některému z inzerentů bránili, ale byli bychom rádi, kdybychom mohli aktivně konzultovat uvažovanou formu kampaně,“ vysvětluje Boura. „Je to ostatně v zájmu nás – tvůrců, ale také inzerentů. Jen tak z jejich kampaně dokážeme vyždímat skutečně maximální efekt.“

Prostor pro TV reklamu i plakáty ve virtuálním divadle

„Scéna bude tvořena osmi velkoplošnými obrazovkami a jednou televizní stěnou,“ vysvětluje režisér Tomáš Váňa. „Ty budeme využívat k projekci předtočených sekvencí, jež jsou součástí děje a také k zobrazování reakcí virtuálního auditoria. V těchto momentech, kdy se propojí svět na jevišti se světem online, pak scénář počítá s možností promítání reklam.“ Další prostor se pak nabízí v rámci přenosů do virtuálního divadla. Kromě sponzoringu streamovaného přenosu nebo reklamních bannerů v rámci představení se také počítá s nasazením kontextové reklamy do diskuzního panelu. Komerční prostor nabídne také samotné virtuální divadlo, které je pojato jako 3D hra s prvky adventury. Zadavatel tak nebude mít problém promovat v divadelním baru, na chodbu vylepit virtuální plakáty anebo do stojanů umístit reklamní brožury. Zahlcení diváků reklamou se tvůrci nebojí – jednotlivá sdělení by se opět měla zobrazovat tak, aby fungovala v rámci děje. Kdo bude inzertní prostor nabízet, není ještě úplně jasné. Část formátů by měla mít na starosti mediální agentura, zbytek prodají sami tvůrci. Premiéra Naháčů je připravena na 4. října tohoto roku, derniéra pak bude koncem stejného měsíce. Projekt lze sledovat na www.muzikalnahaci.cz.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: