Myslíte si, že s přáteli trávíte dost času? Virální španělská kampaň vás vyvede z omylu

13. 12. 2018 | Petr Michl
Za 40 let lidé v průměru stráví 6 let u televize a 8 let na internetu. Hádejte kolik času stráví spolu se svými přáteli? Kampaň španělského likéru Ruavieja tomu nastavuje tvrdé zrcadlo.



Reklamy na alkohol od nepaměti spojují svou komunikační linku se společnými chvílemi strávenými s přáteli. Značka španělského bylinného likéru Ruavieja není výjimkou, její kampaň založená na sociálním experimentu se ovšem stala doslova virální senzací.

Hlavním tahákem kampaně z dílny Leo Burnett, Madrid nazvané Tenemos Que Vernos Mas (Musíme se vidět častěji) je čtyřminutové video. V něm na různé dotazy o tom, jak jsou si blízcí a jak často se vidí, odpovídá dvojice lidí. Jsou to ti, co sebe vzájemně považují za velké přátele, ale nejsou v častém osobním kontaktu tváří v tvář. Zpovídající jim na základě sdělených údajů vypočítá, kolik společně stráveného času jim (statisticky) zbývá. Asi vás nepřekvapí, že to bylo méně, než očekávali. Na reakce se ale raději podívejte v samotném videu.



Vypočítané výhledy, které se častěji pohybovaly v měsících či dnech než rocích, vypadají obzvláště žalostně ve srovnání s činnostmi, které děláme běžně, ale jejich skutečný přínos pro náš život je sporný. Pokud se dožijete dalších 40 let, dle poskytnutých údajů (vycházejících z dat Španělského statistického úřadu, pozn. red.) prokoukáte za tu dobu 6 let u televize a 8 let na internetu. Odhad času stráveného sledováním seriálů je 520 dní, což obvykle silně převyšuje čas, jenž strávíme s lidmi, které považujeme za důležitou součást našeho života. A to jednoduše vyvolává emoční reakci... a v digitálním světě evidentně i sdílení. Video ve španělské verzi získalo za týden více než 10 milionů zhlédnutí.

V tomto případě nevadila dlouhá stopáž. Brand manažer Ruavieja, Kerman Romeo uvedl pro Muse by Clio:

Pevně věříme v to, že spotřebitelé chtějí, aby k nim značky mluvily o věcech, na kterých záleží, ne pouze o produktech."

Tento recept využívají i další věhlasné kampaně spojené s předvánočním časem. Myslíme tím ty od značek jako Edeka, Allegro nebo již tradičně John Lewis. V tomto případě ale nejde tolik o skvělou exekuci ještě lépe napsaného příběhu. Vsadím se, že inspirací byl slavný článek Tima Urbana, The Tail End, který mimo jiné kalkuluje, že pokud jste skončili střední školu a vylétli z domácího hnízda, pravděpodobně jste již vyčerpali 93 % času stráveného s vašimi rodiči. Smutná cifra. Při snaze vyčíslit spolu strávený čas u přátel, kteří vám mohli být třeba v nějaké fázi života nesmírně blízcí, a nyní se vidíte párkrát do roka v hospodě, se dostáváme pochopitelně k ještě chmurnějším výsledkům.

A Ruavieja vám k tomu pomůže. Vlastní kvantifikaci si můžete udělat na této microsite. Nechci se pouštět do divokých odhadů, ale něco mi říká, že její sdílení bude ve velké míře fungovat jako začátek domluvení srazu s přáteli. A nepochybně na něm pak padne i nějaký panák zmíněného likéru.

Kam dál?



Chcete vidět další netradiční kampaň o společně tráveném čase nejbližších? Vychutnejte si temný tip, jak dostat rodinu na Vánoce k jednomu stolu, od německého supermarketu Edeka.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: