Nejlepší časy pro publikování příspěvků na sociálních sítích v roce 2019
Marketéři spravující sociální sítě se snaží zvýšit efektivitu svých příspěvků a ideálně přijít na časy, ve které je nejefektivnější publikovat příspěvky. Tedy časy, které by měly zajistit vyšší dosah, engagement a v důsledku i vyšší konverze. A jak se sociální sítě vyvíjí, je potřeba sledovat neustále se měnící trendy. Tady vás však možná zklameme, žádné univerzální pravidlo, kterým by se mohly řídit všechny firmy, totiž neexistuje.
Ten správný čas se totiž odvíjí od několika faktorů. Záleží na publiku dané firmy, na oblasti jejího podnikání, samotných produktech, typu příspěvků a samozřejmě i platformě . Je rozdíl, jestli publikujete na Facebooku, Instagramu, LinkedInu nebo například na Twitteru.
Nicméně nezoufejte, přeci jen existují osvědčené praktiky, které vám mohou poskytnout podporu ve vašem rozhodování a v případné změně strategie.
Společnost Sprout Social, která vyvíjí software pro správu sociálních sítí, uveřejnila výsledky týkající se více než 25 tisíc zákazníků, kteří její software aktivně využívají. Na základě jejich chování identifikovala nejefektivnější časy pro publikování příspěvků tak, aby vyvolaly co nejvyšší engagement.
Na Facebooku publikujte kolem poledne
Facebook je se svými 2 miliardami uživatelů stále nejpopulárnější platformou. Je tedy dobré porozumět chování jeho uživatelů a přizpůsobit mu svůj obsah. Na Facebooku je dle průzkumu Sprout Social nejefektivnějším dnem středa a nejlépe v čase mezi 11 a 13 h. Vysoký počet interakcí se vyskytuje také ve čtvrtky a pátky, přičemž v pátky jsou efektivnější dopolední hodiny.
Uveřejněná data také ukazují, že v neděli je engagement na Facebooku nejnižší.
Tato data nejsou sama o sobě příliš překvapivá, i když je zajímavé pozorovat, jak se vyvíjí zájem uživatelů od poloviny týdne dál. Pokud tedy chcete experimentovat s časy příspěvků, tak středa se jeví jako ideální den.
Instagramu vévodí dopolední hodiny
Podle uveřejněných dat je středa favoritem pro nejvyšší engagement u příspěvků i na Instagramu. Jako druhý nejúspěšnější den se ukázal pátek, mezi 10 a 11 h dopoledne.
Zde je zajímavé, že si lidé kontrolují sociální sítě spíše v pozdější časy než brzy ráno či po práci, jak se předpokládalo.
Twitter se od ostatních sítí liší
Trendy, které se ukázaly na Facebooku a Instagramu, se na Twitteru příliš nepotvrdily. Sice se coby nejefektivnější ukázaly dny středa a pátek. Nicméně, jako nejúspěšnější čas zde funguje 9. hodina ranní.
Coby nejméně efektivní se jeví sobota a celkově engagement upadá po 10. hodině dopoledne.
Engagement na LinkedInu vzrůstá
LinkedIn v poslední době zaznamenává velký nárůst engagementu a je tedy vhodné s touto platformou počítat i v budoucnosti. I zde jsou nejúspěšnější příspěvky publikované ty ve středu, konkrétně v časech 9, 10 a 12h dopoledne. Nejméně efektivní je neděle.
Dobré výsledky dosahují i příspěvky publikované mezi úterým a pátkem, v časech mezi 9 a 11 h dopoledne. Středy a čtvrtky zaznamenaly úspěch i s příspěvky v časech 12 a 14 h.
Časy publikování přizpůsobte svému obsahu
Jak jsme avizovali v úvodu, skutečně neexistuje jednotné doporučení, kterým by se mohly řídit všechny firmy s profily na sociálních sítích. Přesto lze z výše uvedených dat vycházet a zahrnout je do své strategie. Snažte se porozumět svému publiku a pochopit, jakým způsobem na sociálních platformách fungují.
E-commerce značka může například sledovat engagement v souvislosti s denními a sezóními akcemi, zatímco fanoušci korporátního profilu mohou být aktivnější na začátku pracovního dne, kdy hledají inspiraci pro svou práci.
Celou studii zaměřenou i na jednotlivá byznysová odvětví si můžete přečíst na webu Sprout Social.