Nejoblíbenější značka generace Y je Google
Minulý týden jsme psali o novém žebříčku hodnoty světových značek od společnosti Interbrand, v kterém padlo poprvé po 13 letech prvenství Coca-Coly. Limonádová gigant byl odsunut na třetí místo. Prvenství patří společnosti Apple, Google není s příliš velkým odstupem na druhém místě. Společnost Vision Critical udělala audit oblíbenosti značek pro generaci Y, tedy pro lidi ve věku 18-34 let, jenž jsou někdy také přezdíváni jako „milenialls". Jejich hlavním znakem je, že již vyrostli obklopeni komunikační technologií a jsou skupinou s nejrychlejším přijetím nových technologických novinek. Výzkum zahrnoval 2 vzorky: 7 tisíc lidí z generace Y a 28 tisíc lidí z běžné populace USA.
První místo patří Googlu a to u běžné populace i generace Y. Vysoko se umístil i Amazon (3. místo pro příslušníky generace Y, 2. místo pro běžnou populaci. V TOP 10 u obou zkoumaných vzorků se pak umístila jen značka Reese (č. 7 u mileniálů, č. 6 pro běžnou populaci).
Jasným rozdílem je, že generace Y má v oblibě především technologické značky – v top 10 se jich nachází 7. Naproti tomu u širšího vzorku populace se umístily mezi 10 nejoblíbenějšími značkami jen 3 (Google, Amazon a Microsoft).
Mezi další zajímavé poznatky patří:
- Apple se umístil u generace Y až na 23. místě, u běžné populace se nacházel výše – na 13. místě
- Google Chrome zaujal 10. Příčku u generace Y
- Lidé na Facebooku možná tráví spoustu času, ale není zrovna milován. U "millenials" je na 16. místě, u širšího vzorku populace nefiguruje na prvních 25. pozicích
- Ani u jedné ze zkoumaných skupin není v rámci top 26 značek ani jedna automobilk
Tip redakce: Pro porovnání si prohlédněte seznam nejhodnotnějších značek dle společnosti Interbrand. Více si pak můžete přečíst v samostatném článku.
Zdroj: www.marketingcharts.com, www.visioncritical.com