Největší globální platforma pro spolujízdu BlaBlaCar vstupuje do Česka a na Slovensko. Přebírá Jízdomat

13. 1. 2016 | redakce
Populární platforma pro spolujízdu, Jízdomat, končí. Přebírá ho globální jednička BlaBlaCar.



Největší globální platforma pro spolujízdu BlaBlaCar vstupuje 13. ledna na český a slovenský trh. Do své struktury převezme Jízdomat, dosavadní jedničku pro spolujízdu u nás. Stává se tak součástí největší komunity pro spolujízdu po celém světě – čítající 25 milionů členů ve 22 zemích světa. Uživatelé portálů Jízdomat.cz a Jazdomat.sk nyní získají možnost přenosu historie na BlaBlaCar včetně cenných referencí.

Jízdomat bude uzavřen

Kromě Česka a Slovenska patří mezi nové přírůstky také Brazílie nebo Mexiko. „Jsme zase o krok blíže k tomu přinést naši službu dálkové spolujízdy na každý trh, kde lze dopravu zdokonalovat. Vnímáme výborné přijetí spolujízdy po celém světě. Skutečně měníme způsob, jakým lidé využívají svá auta, těší se na budoucnost spolujízdy u nás Frédéric Mazzella, zakladatel společnosti BlaBlaCar.

Český Jízdomat od doby svého vzniku přepravil statisíce cestujících a řidiči nabídli přes 4,5 milionů míst v autě. “Cítíme, že aby se z našeho projektu stal opravdu plnohodnotný způsob dopravy, je třeba ho v rámci našich zemí posunout na vyšší úroveň. Jsme rádi, že díky BlaBlaCaru můžou lidé v Česku a na Slovensku získat ve spolujízdě ještě lepší služby. Celosvětová komunita znamená rychlejší zpopularizování spolujízdy u nás a také lepší možnost setkání nabídky s poptávkou,” vysvětluje Jan Mittner, zakladatel portálu Jízdomat. Členové Jízdomatu si budou moci vytvořit nový účet a přesunout si na něj všechna svá hodnocení. Brzy po spuštění BlaBlaCaru bude platforma Jízdomatu uzavřena a všechny jízdy se budou nově zveřejňovat na BlaBlaCaru, který umožní vzájemný kontakt mezi řidiči a cestujícími. Platforma BlaBlaCar tak vytváří zcela novou síť postavenou na spolehlivé komunitě řidičů a cestujících.

BlaBlaCar spojuje lidi na cestách

Úspěšný start-up spojuje řidiče, kteří mají volná místa v autě při cestách na dlouhou vzdálenost, a cestující, kteří potřebují jet stejnou trasu, aby se podělili o jízdní náklady. „Jde tedy o meziměstskou dálkovou dopravu, sdílení nákladů, nejde o výdělečnou činnost pro profesionální řidiče,” upřesňuje Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar pro Českou republiku a Slovensko, a dodává: Mezi námi a aplikacemi pro dopravu na objednávku jsou tři podstatné rozdíly: BlaBlaCar je určen pro řidiče, kteří už mají v plánu cestovat. Umožňuje jim sdílet místa ve svém autě s cestujícími a cestovat tak úsporněji a příjemněji. Naprosto jiné jsou aplikace typu taxi, kde řidiči reagují na poptávku klienta, který určuje cíl cesty. Řidič prodává své služby. My nabízíme pro dálkové meziměstské cesty řešení v podobě spolujízdy, zatímco aplikace pro dopravu typu taxi se zaměřují na krátké cesty po městě. U nás hraje velkou roli plánování cest dopředu a nejedná se o pouhé last-minute řešení. Cestující v převážné většině využívají webovou službu


Český tým BlaBlaCar

Čtvrtletně spolujízdu díky BlaBlaCaru používá přes 10 milionů cestujících. Celkem cestující rozdali více než 26 milionů ohodnocení a všechny členy a cestující dohromady propojuje 47 milionů vazeb. O popularitě navíc svědčí i téměř 3 miliony fanoušků na Facebooku. Pro příznivce mobilních aplikací je pro iOS i Android nachystaná propracovaná a uživatelsky přívětivá aplikace, která už nasbírala přes 15 milionů stažení. „Plánovat spolujízdu a komunikovat s ostatními členy naší služby tak lze pohodlně i na cestách. Používání spolujízdy navíc šetří životní prostředí. Za poslední dva roky členové BlaBlaCar ušetřili 1 milion tun CO2 vypuštěných do ovzduší. Jde o sociálně zodpovědný způsob dopravy, který cestujícím šetří čas i peníze. Chceme, abychom byli první volbou každého cestovatele,” říká Pavel Prouza. BlaBlaCar svým uživatelům nabízí přesvědčivé výsledky v zavádění a rychlém rozvoji členské základny, komunitu postavenou na lidech (a ne pouhou službu) a působnost po celém světě.

Češi dojíždějí za prací i za studiem

Za prací pravidelně dojíždí 298 tisíc Čechů, to znamená šest procent všech zaměstnanců s bydlištěm na území republiky. Jediným krajem, do kterého míří za zaměstnáním více lidí, než kolik z něj vyjíždí, je Hlavní město Praha. V roce 2014 do něj dojíždělo za prací 168 tisíc osob z ostatních krajů. Z analýzy Českého statistického úřadu vyplývá, že do jiného kraje vyjíždějí pracovat především mladí lidé do 34 let, ve skupině vyjíždějících mají 37% podíl. K tomu se mohou přičíst ještě studenti především vysokých škol, kteří dojíždějí za studiem do velkých měst.

Spolujízda je nejvýhodnější

Jakou cestu při dojíždění volí cestující? Cena lístku v hromadných prostředcích veřejné dopravy na nejfrekventovanější trase Praha – Brno pro dospělého přesahuje bez slev 210 Kč. Nejlépe se vyplatí cesta vlastním autem, a to právě pokud má řidič alespoň dva spolucestující. Při průměrné spotřebě 16 litrů na zhruba dvousetkilometrové trase (8 l/100 km) a ceně 30 korun za litr Naturalu 95 zaplatí každý 166 korun. Cestující přispějí řidiči na náklady za cestu a samotná cena přepravy ještě klesne. V případě tří cestujících se podíl na ceně ještě snižuje. Spolujízda je tak ideálním prostředkem pro levnou dopravu.

Další oblíbenou trasou je Brno – Olomouc.  Spojení mezi těmito moravskými městy je velmi komplikované a právě spolujízda problém mezi těmito městy řeší velmi snadno a navíc levně.

Proč BlaBlaCar?

Proč BlaBlaCar?„Uživatel při vytváření svého profilu označí, zda je „Bla“, „BlaBla“ nebo „BlaBlaBla“ podle toho, jak moc rád si v autě povídá. Je to jedna z nabízených preferencí, podobně jako volba, jak velké zavazadlo si do auta může vzít nebo jestli řidič dovolí vzít s sebou zvířecího mazlíčka,” vysvětluje Pavel Prouza.

Kromě České republiky a Slovenska BlaBlaCar působí v Belgii, Chorvatsku, Francii, Lucembursku, Německu, Nizozemí, Maďarsku, Itálii, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španělsku, Ukrajině, Turecku a Velké Británii. Mimo Evropu pak v Brazílii, Indii a v Mexiku.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: