Největším inzerentem byla v roce 2019 Alza.cz
Zdroj: Alza.cz. repro YouTube
Vývoj trhu s reklamou je v Česku dlouhodobě pozitivní, což potvrzují i data za rok 2019. Největší objem inzerce byl proinzerován opět v televizi, ceníková hodnota zde alokované inzerce přesáhla 57 miliard korun. Ukazují to data společnosti Nielsen Admosphere, která v České republice provádí monitoring reklamy již od roku 2008.
Žebříček mediatypů doplní v nejbližších týdnech také hodnoty za internet, které tradičně zveřejňuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Nicméně i u něj můžeme očekávat nárůst.
Lze předpokládat, že celková hodnota reklamy v českých médiích se v roce 2019 pohybovala okolo 120 miliard korun.
„Nejsilnějším tuzemským mediatypem je i nadále s výrazným odstupem televize. V roce 2019 jsme v ní zmonitorovali reklamu v ceníkové hodnotě 57,5 mld. korun. Meziročně si televize opět polepšila, tentokrát o 8 %. V souhrnu televize odvysílaly znovu více reklam a zároveň je zdražily,“ uvádí k ročním výsledkům Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.
Ostatní mediatypy vykázaly velmi podobné výsledky jako v loňském roce.
Nejsilnějším zadavatelem roku 2019 byl internetový obchodník Alza.cz, jehož inzerce dosáhla hodnoty necelých 1,8 miliard korun. Druhý Kaufland umístil reklamu v médiích v hodnotě 1,7 miliard korun a reklama třetího Lidlu přesáhla 1,5 miliard korun v ceníkových cenách.
Zdroj srovnání ceníkové hodnoty: Nielsen Admosphere (ceny TV dle sledovanosti. zdroj: ATO- Nielsen). Bez vlastní inzerce
Zdroj tabulky 10 dodavatelů: Nielsen Admosphere (monitoring internetu. Zdroj: SPIR-Nielsen Admosphere), ceny TV dle sledovanosti. zdroj: ATO-Nielsen Admosphere. Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Bez vlastní inzerce