Nejvíce inspirativní poslání světových značek
Každá velká značka má mít svou misi - poslání, k jehož naplnění by měly směřovat každodenní aktivity všech jejich zaměstnanců. Přinášíme vám 10 nejvíce inspirativních misí světových brandů. Ty dříve fungovaly především jako rychlé shrnutí charakteru firmy pro potencionální akcionáře a investory, nyní se ale skutečně chytré brandy snaží, aby jejich mise prostoupila celou firemní kulturu.
IKEA
„Cílem IKEA je vytvořit lepší každodenní život pro mnoho lidí."
Švédská nábytkářská společnost věří, že její široká škála produktů za nízké ceny umožňuje naplnit jejich vizi co největšímu počtu lidí.
Nike
„Přinést inspiraci a inovaci každému sportovci světa." „Pokud máš tělo, jsi sportovec."
Nike má ke svému ambicióznímu poslání i velice silnou firemní kulturu, kterou utváří 11 maxim. Mezi ně patří například „Vždy jsme v útoku“, „Rozhoduje zákazník“, „Buď houbou“ znamenající, že mají být zaměstnanci otevření novým nápadům a inovacím, a na to navazující „Ihned se vyvíjej“.
Toyota
„Toyota bude vést rozvoj budoucnosti dopravy, obohacovat životy po celém světě nejbezpečnějšími a nejvíce odpovědnými způsoby dopravy.“
Možná vás to překvapí, ale logo Toyoty nezobrazuje rohaté zvíře, ale strom. Ten navazuje na vizi „od kořenů k plodům“, která odkazuje na strom jako na zdroj přirozené síly, jež roste a rozvíjí se.
Coca-Cola
„Osvěžit svět na mysli, těle i duchu. Vzbuzovat momenty optimismu a štěstí prostřednictvím našich značek. Vytvářet hodnotu a vytvářet odlišnost.“
Základy společnosti Coca-Cola jsou postaveny na hodnotách jako je vůdcovství, spolupráce, čestnost, zodpovědnost, vášeň, rozmanitost a kvalita.
Amazon
„Naším cílem je být společností, která je na celém světě nejvíce orientovaná na zákazníka. Společností, u které mohou zákazníci najít a objevit cokoliv, co by si mohli chtít koupit online.“
Ačkoliv Amazon začal svou dráhu v roce 1995 jako pouhý prodejce knih, dnes se pyšní tím, že svým zákazníkům nabízí „nejširší výběr zboží na světě“.
„Posláním Facebooku je dát lidem sílu sdílet a udělat svět otevřenější a propojenější.“
Gigant na poli sociálních sítí považuje za své nejdůležitější hodnoty troufalost, schopnost rychle se vyvíjet, mít vliv a vytvářet společenské hodnoty.
Starbucks
„Povzbuzovat a pečovat o lidskou duši – jedna osoba, jeden hrnek a jedno sousedství v jeden okamžik."
Kultura společnosti Starbucks stojí na čtyřech klíčových hodnotách, které zahrnují „vytváření vřelého prostředí plného pocitu sounáležitosti, kde je každý vítán,” důstojnost, respekt a snaha narušovat status quo.
„Dát každému sílu vytvářet a okamžitě bez omezení sdílet myšlenky a informace.“
Viceprezident HR Brian Schipper říká, že „záměrem společnosti je dát každému schopnost být slyšet, vidět a sdílet jejich myšlenky a zážitky tak, jak se právě dějí.“
Chanel
„Být ztělesněním luxusu, určovat styl a vytvářet touhu. Teď a navždy.“
Cíle Chanelu v sobě snoubí snahu udržovat tradici a zároveň se úspěšně posouvat vstříc budoucnosti a udržet se na výsluní módního průmyslu.
„Posláním Googlu je uspořádat světové informace a učinit je univerzálně dostupné a užitečné.“
Hodnoty Googlu jsou zachyceny v desetibodovém seznamu, který vznikl v počátcích fungování společnosti a jenž zahrnuje klíčová pravidla jako „zaměř se na uživatele a vše ostatní přijde samo“ nebo „můžeš vydělávat peníze bez toho, abys činil zlo“.
Kam dál?
Přijdou vám definice mise značky jako něco, co existuje jenom na papíře? Neplatí to u všech. Přesvědčte se, že některé velké značky se snaží udělat svět lepším místem.