News Feed Facebooku má nový vzhled
Na rozdíl od reklam, fotek a osobních profilů, které prochází změnou někdy až příliš často, je News Feed jeden z nejméně inovovaných prvků Facebooku. Měnilo se sice to, jaké příspěvky vidíme, jak je můžeme řadit a kolik reklamy se do News Feedu vejde, ale od roku 2006 se jeho vzhled v podstatě nezměnil.
Až do teď. Ve čtvrtek 7. 3. 2013 uspořádal Facebook ve svém sídle v kalifornském Menlo Parku tiskovou konferenci, na které představil novou podobu a nové prvky News Feedu.
Pamatujete na News Feed jen pro fotografie přátel nebo odkazy? Stýskalo se vám po nich? V novém News Feedu má Facebook filtraci jen pro obrázky nebo hudbu. A nebyl by to Facebook aby nepřibyly i větší fotky.
Základem změny jsou tři prvky:
- větší obrázky
- News Feed v několika různých provedeních
- návaznost na mobilní verzi
Obrázky budou v novém News Feedu zabírat téměř polovinu veškeré plochy. Tak trochu to připomíná Instagram, ale to je záměr. Facebook podle Marka Zuckerberga prostě sleduje moderní trendy.
Další “novinkou” je i to, že si může každý uživatel vytvořit více news feedů. Dá se navolit sled zpráv například pouze od nejbližších přátel, News Feed s hudbou, jen pro fotografie či hry a také pro ty, které uživatel Facebooku sleduje jako odběratel. K dispozici i bude chronologicky řazený News Feed. Něco podobného ale už Facebook v nabídce nějakou dobu má. Speciální News Feed se dá vytvořit i v záložce Zájmy.
Jako hlavní zdroj inspirace pro nový vzhled kanálu zpráv byla aplikace Facebooku pro mobilní telefony a tablety. Designéři Facebooku si totiž uvědomují, že na největší sociální síť stále větší množství uživatelů chodí ze svých mobilních telefonů. I klasická desktopová verze bude vypadat jako ta mobilní, přibude bílého prostoru a objeví se i nová navigační lišta na straně.
Nový vzhled News Feedu už pomalu proniká mezi uživatele. Během několika týdnů by ho měli mít všichni. Facebook chce postupně vychytat všechny mouchy, pro nedočkavce ale vytvořil možnost zapsat se na seznam čekatelů.
A aby toho nebylo málo, připravuje se další změna profilů.
Jejich nová podoba se momentálně testuje na Novém Zélandu. Reklamy na pravé straně “sjedou” o kousek níž a prostor pod úvodním obrázkem dostane zcela nový facelift. Také jméno se posune do obrázku a zmizí ikonky.
Co na změny říkáte?
Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com