Nezáleží na tom, kdo hraje, ale o co se hraje - v centru kampaně NHL je Stanley Cup

25. 5. 2012 | Bednářová Daniela
Úspěšná sezona v NHL - roste sledovanost, zapojení na sociálních sítích i zisk. Proč? Because It's the Cup

První dvě kola letošního play-off v NHL zaznamenala rekordní televizní sledovanost. Jistou roli v tom mohla hrát i reklamní kampaň založená na zbožňovaném Stanleyově poháru. Z hlediska NHL je to logický a chytrý tah, pořád totiž není úplně jasné, kdo o něj bude hrát a spoléhat jen na fanoušky jednotlivých klubů není v žádném případě sázka na jistotu. Cílovou skupinu kampaně “Because It's the Cup" se tak stali nevyhranění hokejoví fanoušci, kteří sice neznají hokejisty v jednotlivých týmech, ale vědí, co je Stanley Cup. Některá videa tak sdělují pouze legendu hokejového "svatého grálu".

 

Jiné 30 sekundové spoty se pro změnu zaměřují na představení jednotlivých týmů a jejich dominantních hráčů. V delších videích jsou ale pokryté i hrdinské příběhy z uplynulých ročníků Stanley Cupu. Z níže zřejmých důvodů tu volíme týmový spot New Jersey Devils a protrpěné vítězství Petra Sýkory z roku 2000.

 

Marketingové vedení NHL nicméně doufá, že se do finále dostanou města s největšími mediálními trhy v zemi (Los Angeles a New York), což by mohlo ještě více prospět sledovanosti. Los Angeles Kings už přes Phoenix do finále postoupili, New York Rangers ale stále bojují proti New Jersey Devils.
Pro českého fandu by byla mnohem přijatelnější varianta New Jersey Devils s Eliášem, Židlickým a Sýkorou. Na startu play-off byly bez českého zastoupení jen 3 týmy z 16, pokud ale Devils nevyhrají, může být finále bez české účasti úplně. Sledovanost v Česku ale vedení NHL příliš netrápí.

Meziročně rating stoupnul u zápasů play-off o 14 % a u semifinálových zápasů jednotlivých konferencí dokonce o 28 %. A to i přes to, že se televizní diváci museli potýkat se změnou názvu stanice, na které se zápasy vysílaly.

V mnoha ohledech pomohla i kampaň “Because It's the Cup". Liga se také rozhodla oslovit fanoušky přes sociální média. Na Facebooku vytvořila Stanley Cupu stránku a přidala i speciální aplikaci na pěstování plnovousu. Zarostlá tvář je totiž jedním ze znaků hokejistů v boji o pohár. Na Twitteru pak mohli fandové sdílet fotky a komentáře pod hashtagem #becauseitsthecup. U obou sítí zaznamenala NHL enormní nárůst fanoušků a zisky z letošního ročníku odhaduje na 3, 2 miliardy dolarů.

 

Zdroj: www.adage.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: