Nokia Lumia 1020: Besídka
Klient: Microsoft
Země: USA
Agentura: CP+B
Nokia je ve své podstatě otloukánek věku chytrých telefonů. Někdejší top výrobce mobilních telefonů se nedokázal přetransformovat dostatečně rychle, aby zaujala první pozici i v peletonu smartphonů. V jeho čele se přetahují Apple a Samsung, Nokia je (s trochou optimismu) ten třetí vzadu. A rčení: „Když se dva perou, třetí se směje," začala uplatňovat i ve svém marketingu. Reklamou s názvem „The Wedding" zaznamenala na YouTube téměř 6,3 milionů zhlédnutí a přinesla světu kultovní hlášku: „Is there an app for that?"
Dlouholetý marketér Applu, Ken Segall, na jaře popisoval, že marketing Applu není, co býval. V mnohém proto, že v době slavných srovnávacích reklam „iMac vs PC" nebyl velkou silou, mohl si z klasického PC s Windows utahovat jako z nemotorného Goliáše. V článku „Apple by měl zapracovat na reklamě" blíže popisujeme, jak se do pozice mladého vyzyvatele vtělil Samsung s kampaní „The Next Big Thing is Already Here". Současná série reklam dotahuje tento princip ještě dál, a to s pomocí jediné komparativní výhody, kterou Nokia oproti konkurenci na trhu smarpthonů má. Její fotoaparáty na prémiových modelech jsou kvalitní a mají spoustu megapixelů - Nokia Lumia 1020 jich má dokonce rekordních 41. Nový televizní spot Besídka („The Recital") je pokračováním výše popsané „Svatby". Hrají v ní dokonce ti samí herci. Jen tentokrát vše směřováno na boj o co nejlepší záběr, nikoliv na boj mezi sebou vyvolaný vzájemnou rivalitou fanoušků Samsungu a Applu. Pár s telefony Nokia samozřejmě může sedět v klidu v zadních partiích sálu. Podobě jako „Svatba" je i tento spot plný detailů, které oceníte až po opakovaném zhlédnutí. A opět se jedná o skvělou práci, kterou podtrhuje i závěrečný claim.
Tip redakce: Podívejte se, jak se reklama „The Wedding" natáčela. Video podobného ražení pro „The Recital" pravděpodobně teprve přijde.