Novinky na Instagramu: nálepky na fotkách a komentáře i nové fonty ve Stories

2. 10. 2024 | Petr Michl
Instagram v posledních měsících přidává další a další vějičky na engagement. Pojďte se podívat na ty nejzajímavější.

Instagram přichází v posledních týdnech s větší dávkou kreativních novinek. Týkají se přitom de facto všech formátů, které nabízí.

Nálepky pro příspěvky i Reels

Instagram přesunuje kreativní možnosti ze Stories také k dalším formátům. Po možnosti přidat hudební podklad i k příspěvkům ve feedu nyní přichází příležitost vyzdobit je s pomocí nálepek (stickers). Tato lepivá novinka se týká i Reels. Nálepky pomáhají s rychlejším vyjádřením emoce nebo hlavního tématu příspěvku a dávají o důvod navíc, aby lidé zastavili své scrollování.


Zdroj: Instagram blog

Připomínáme také, že už několik týdnů platí, že ve feedu na Instagramu můžete přidat nikoliv 10, ale dokonce 20 fotografií či videí. I u těchto „karuselů“ platí možnost doplnit je o nálepky.

Nové fonty ve Stories

Meta nechce nutně dávat tvůrcům záminku, proč tvořit Stories v Canvě nebo Figmě, které nabízí typograficky bohatší možnosti. Nyní se tato propast snižuje, protože na Instagram přichází celá škála nových fontů a možnost jejich animace. Instagram k tomu říká:

„Otevřete nástroj pro přidání textu a klepnutím na tlačítko Text zobrazte nová písma. Po výběru písma můžete text animovat nebo přidat efekt — snadno kombinujte a najděte kombinaci, která se vymyká zaběhnutým zvyklostem a působí jedinečně.“


Zdroj: Instagram blog

„Hele, koukejte, co poslouchám“

Nikterak překvapivě jde částečně o dohánění TikToku, který nálepky na příspěvky už nějakou chvíli nabízí. Je dost možné, že na nejdůležitějším domácím trhu v USA TikTok příští rok zmizí. A čím menší důvod ke stýskání zejména generaci Z Instagram dá, tím to pro něj bude lepší.

Zapomenout na čínskou aplikaci by jim mohla pomoci řada nových hudebních funkcí.


Zdroj: Threads / Alessandro Paluzzi

Mezi test té nejnovější, kterou uveřejnil spotter Alessandro Paluzzi, patří i možnost sdílet to, co právě posloucháte.

Mimochodem už od jara je k dispozici možnost odpovědět na Stories s výzvou „Add Music“ písní nebo funkce „Music on Profile“ umožňující sdílet v bio profilu vaše oblíbené songy. Dnešní náctiletí nosí do velké míry podobnou módu jako teenageři z první dekády milénia. A nyní můžou využívat funkce, které měl MySpace nebo ICQ. Móda se evidentně cyklicky vrací i u technologických platforem. 

Komentáře ve Stories

Už jsme si ukázali celou řadu vějiček na engagement. A Instagram aktuálně testuje i tu, která se dosud zdála jako léta opomíjená příležitost: viditelné komentáře u Stories.

Expertka na sociální média Taylor Loren sdílela sekvence s ukázkou upozornění: „Nyní můžete komentovat Příběhy. Komentáře jsou viditelné pro všechny, kdo si příběh prohlížejí." To se nyní zobrazuje některým uživatelům.


Zdroj: Threads / @taylor.loren

Komentáře ke Stories se zobrazují u spodní části obrazovky, nad ovládacími prvky funkcí. Lze si domyslet, že například v řazení Stories dostanou větší přednost ty s viditelnými komentáři. Stejně jako notifikace na to, že konkrétní příběh získává komentáře. Cíl jeho sdělení je pochopitelně stejný jako u naprosté většiny notifikací v sociálních sítích: „Tady se děje něco zajímavého, běžte se kouknout.“

A dalším, ne zcela zanedbatelným cílem bude „vytáhnout engagement znovu na povrch“. CEO Instagramu Adam Mosseri již opakovaně mluvil o tom, že soukromé zprávy DMS citelně převažují nad těmi, co jsou viditelnými. I proto je počet soukromých přeposlání jedním z nejsilnějších signálů pro doporučovací algoritmus aplikace. 

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: