Nový Pinterest - lepší procházení obsahem a samozřejmě větší obrázky
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
Sociální sítě redesign prostě milují. Kdykoliv se naskytne nová příležitost udělat obrázky o něco větší, směle se do toho pustí. Po Facebooku se do takové změny pouští i Pinterest.
Použitá strategie na přechod k novému vzhledu také není žádnou novinkou - zkušebně se nový vzhled zobrazí menšímu počtu uživatelů, a když se osvědčí a všechny případné mouchy se vychytají, spustí se nový vzhled pro všechny uživatele. S testováním začal Pinterest už v lednu a nyní se změny začnou projevovat postupně všem uživatelům. Brzy se chystá i update pro aplikace na Androidech i zařízeních s iOS.
Hlavním cílem nového vzhledu s většími obrázky a lepším propojením obsahu je zlepšit vyhledávání a prohlížení, uživatele víc zapojit a přimět je více připichovat (“repinovat”) oblíbený obsah na nástěnky.
Zapojení je pro Pinterest stejně důležité jako pro jiné sociální sítě. Navíc by mohla větší angažovanost uživatelů pomoci odůvodnit případné zpoplatnění některých služeb. Například analytických nástrojů, které Pinterest nedávno začal nabízet (zatím zdarma).
Nově přidané funkce uživatele Pinterestu čekají například po rozkliknutí vybraného obrázku. Po pravé straně detailu obrázku se bude nabízet další obsah ze stejné nástěnky. Aniž by uživatel musel opustit stránku, na které se právě nachází, může projít veškerý obsah nástěnky.
Další možností je nabídka s příspěvky ze stejného zdroje (je na mysli webová stránka, nikoliv uživatel) a ukázky toho, co dalšího ještě přišpendlili lidé, kteří mají na svých nástěnkách právě prohlížený obrázek.
Větší nabídku při vyhledávání odkoukal Pinterest od YouTube. Ale naslouchal i svým uživatelům a nabízí v novém vzhledu ryze praktické věci. Kromě větších obrázků se to týká zejména toho, že při prohlížení obsahu se po rozkliknutí jednoho obrázku uživatel vždy vrátí do místa, kde si obsah prohlížel naposledy. Nemusí tak vše procházet znovu od začátku, ale snadno pokračuje v dalším prohlížení.
Další výzvy na Pinterest ještě čekají. Nejdůležitější je jeho monetizace. S reklamním formátem ale virtuální nástěnka stále vyčkává.
Zdroje: www.techcrunch.com, www.blog.pinterest.com